GB #3
Omröstningen är klar och vi har TVÅ vinnare!
Grattis Azgaron och grattis WildeSau!
Oerhört fina byggen ni har gjort och det är inte konstigt att det inte gick att få fram en vinnare.

Omröstningen var hård och jämn redan från början och inte blev det mindre hårt i slutet. 
Tack för alla röster jag fått och…
Grattis till segern Azgaron! 
// Sau , den andre segraren 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ja, tack alla som röstat!
Det var minsann en rysligt spännande omröstning! Det var ett roligt gruppbygge, och kul att man lyckades bli klar även om det var i de sista självande timmarna på förra året.
Tack Wilde Sau! Stort Grattis till dig med!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Grattis till bägge :)
Kul att få se så fina bygggen..
Än en ggr Grattis
# 2 Du föll på mållinjen så att säga 

Grattis Azgaron och Wildesau! Mycket fina byggen och en rolig tävling!
Grattis till er båda, fina byggen med värdiga vinnare!
Grattis Azgaron.
Mycke fin tunna du byggt
Tack allihop, och tack Tunnan för berömmet om Tunnan!
Azgaron
Passande namn va? 
grattis båda!
det här var nog den första oavgorda va? ingen vann och ingen förlorade hm vi borde tvinga dom till en utslagstävling hehe välj en modell ur egna lagret o så skickar ni den till den anndre så får han bygga vad det nu blir ut med bilder så röstar vi anndra!
//pebben kul att rösta!
Hehe, ja det hade ju allt varit nått!
Eller varför inte samma modell, nån gräslig groda eller Airfix. Sau har ju iofs redan byggt en Svensk Musse på rekordtid, annars har jag två liggandes, eller nån annan modell som är likvärdig.
Tack!
Azgaron
#11 Tack! Det hade varit skoj.
#12 Du vill inte bygga en MFI-9B? Jag har nämligen en till
I annat fall får det bli en dogfight.
P-51 Mustang mot Bf 109. 
Ja vill bygga en sånn MIF-98 ;)
#13 Hehe, tja, varför inte!
Jo dogfight hade varit kul!
Har du nån lämplig 109a då?
#14 Det är inte sport vi håller på med väl? MIF-98! 
Azgaron
Ursäkta haha 
De bidde lite fel där MFI skulle de stå inte nått soppigit MIF

Små tangenter och stora fingrar! 
Kan lätt bli lite små felstavningar ibland då man skriver för snabbt och inte kollar på va man redigit skriver innan man postar det så att säga :)

#18: Ja, fingrarna är för snabba ibland!
Och ibland är det inte bara fingrarna som slinter!
Vet ni förresten, nu när vi ändå pratar om det, att det går att gå in på tidigare inlägg (upp till en timme efter publicerandet) och korrigera eller lägga till om det är något man ser har blivit fel. Det kan ju kanske vara bra att veta i alla fall. Skulle man upptäcka något som är helfel senare än en timme efter publicerandet kan alltid StefanW eller jag gå in och ändra åt er om ni vill.
Haha nej ja vill inte ens ha MIFs knattelag..
Tacka vet ja HV 71 istället ;)
Skulle du kunna tänka dig att sälja den där MFI ???
#23 Egentligen är den inte till salu och är tänkt som eventuellt bytesobjekt till något annat svårfångat.
Om jag sålt den hade den inte gått för under 200:-
Aha okej :)
Ja du har ju en del 109or så att säga :)
Har själv en del P 51 Mustanger på lager..
#22 Hehe, ja det var ju ett gäng att välja och vraka av. Själv har jag bara en påbörjad Jo-han och Heinz Bärs kärra (academy). P-51or har jag också bara två obyggda, men det är ju bra om det är någorlunda likvärdigt. Sen om vi båda bygger 109or eller Mussar, eller kör dogfight kan ju kvitta, det blir nog roligt vilket som. Man kanske skulle slänga upp en snabb omröstning med de olika alternativen Annars sätter jag gärna tänderna i Academy 109an om du kör nån motsvarande 109a eller P-51an. Fast jag kör lika gärna igång en Airfix Musse också.
Azgaron, med beslutsångest 

Annars får ni väl bygga en dubbelmustang ihop! Var sin halva och sedan får vi se om de passar ihop …
Det ska bli intressant att se om ni väljer samma märkning. Jag tror det skulle förvilla fienden i alla fall med en svart vänsterkropp och en högerkropp i silver! 
Ja, det är ju också ett altenativ, och varför inte en Me218 (dubbel 109a) 
Det hade nog sett snyggt ut!
Azgaron
#22 Vad med mums du har !! Dräggel
o snygg logga du har skaffat
#27-28 Projekt 2-sits? Då får det bli Bf 109 G-12 mot TP-51D
eller Projekt Zwillinge?
Amodel har haft en Bf 109Z = 2st Bf 109
Nästa är Me 409 = 2st Me 209-II
eller Me 609 = 2st Me 309.
Jag är lite sugen på projektet Bf 109L som var i stort sett en Bf 109H med Jumo 213 och en 4-bladig heffapropeller med diameter 4m.
Eller en Skoda-Kauba V5, eller VL Pyörremyrsky, eller Me 155, eller Messerschmitt Me P 1091a Stufe III eller…. snart dags att hämta de där rosa pillrena 

#31: Ja, tänk vilken likhet det är!
Fast allvarligt talat, så blev det både snyggt och färgglatt med den nya avataren.
Dubbelmussar och 109or får nog vänta ett tag tror jag, men duell kan vi ju ha om du vill. Metallplan får gärna vänta ett tag, så 109an sätter jag som sagt gärna tänderna i då jag numera har lämpliga RLM kulörer tillhanda. Välj lämplig motståndsmodell, tid och plats så kör vi igång. Till skillnad från hur de sa i alla gamla västern så är det här forumet stort nog för oss båda 
Din nya Avatar blev himla tjusig! Det ska väl bli en här också, men tydligen vart det nått mankemang, men det är på g.
Azgaron
Ja de får vi hoppas att de blir en Duell me 109a och Mustang eller nått liknade :)
Ser fram emot detta ..
Får väl höra vad Sau tycker!
Azgaron
Det kommer inte att bli någon WW2-Mustang, uschannameja
..men 
Om du bygger en E eller G så kan jag välja motståndare mellan fyra fem nationaliteter, trots att mitt flygplan också blir en 109:a
Va Mustanger som är så bra :)
Världens bästa jaktplan igenom tiderna enligt Discovery Channel 

#37 och #38: Man ska inte lita på allt som sägs i TV! 
Ja de stämmer Tunnan :)
Har själv kikat på det programmet..
#36 Enligt lådan är det en E sen kan man visst välja en av två -3 flugna av Heinz Bär eller en -4 flugen av Helmut Wick. Låter spännande, ska bli kul att se vad du väljer!
Mustang är trevliga kärror, men det får bli en annan gång.
Azgaron
Ja men ja tycker ju givetvis att 109an är fin oxå och ett riktigit härligit motorljud i den..
Har några filmsnuttar me den där man kan få höra ljudet och då ryser man bra hjärna hehe 

Oroa er inte, jag tycker både Mustangen och 109:an är fina plan! Och Mustangen är t o m ett vackert plan, vilket inte alla flygplan är. 
#43 Ja de är vackra plan!
#44 Den ser trevlig ut! Kul kammo! 
Azgaron
Ja den ser som sakt väldit svår ut det kammot :)
Men men nån ggr måste man försöka me nått sånt oxå.
Den byggsatsten verker helt okej.
Kikade på WildeSaus Bf 109or men den här hadde han inte fast han hadde i nått annat frabrikat ppå E versionen..
#41 Då har jag två att välja mellan som fanns i närheten.
I. Bf 109 E-3 nödlandad i Frankrike sommaren 1939.
Konfiskerad och testad av fransmännen under hösten 1939.
II. Bf 109 E-3 från incidentberedskapen i det neutrala Schweiz.
Också den från hösten 1939.
Låter intressanta båda två! Det är väl bara att välja en, städa undan på byggbordet, så är vi redo att köra 
Frågan är ska vi köra som pebben och Sven-Erik, eller tidsbegränsat en månad, två, eller tre?
Azgaron
Ja nu vill vi se en redig Dogfight här :)