Några blandade dioramor
Några av de senaste dioramorna jag har byggt. Använder lättspackel, oljefärger och Herdins möbellack för att skapa illusion av vatten. Lacken går utmärkt att blanda med oljefärg för önskad effekt. Skalan är 1/35 på samtliga. Örnen och Lappugglan är byggda av papper med en stomme av lera. Klippte små fjädrar i tnnt papper och monterade dem en och en, så jag fick illusion av en fjäderklädd fågel. Målat med oljefärger. Men som sagt, några udda byggen. 
Fina diaramor. Vattnet har du fått till riktigt bra - man känner hur kallt det är…och otroligt fina fåglar- tänk vad man kan åstadkomma med lera och papper (samt en smula kreativitet).
Stum av beundran!
Love it…❣️
Mvh / Janne
#3: Tack och bock för vänliga kommentarer. Jo det är lite kul det där med vatten. Man kan lura ögat med lack och färg .
Vilka små konstverk! Imponerad!
#0:
Riktigt ruskigt snyggt, vattnet ser verkligen djupt ut, är det epoxi resin, är det verkligen bara lack.
Funderar lite på liknande, håller på och färdigställer en Antarctica skepp Soya 1:350 med isblock flak runt ungefär som din.
Riktigt roligt att se något som är verkligt original. Jag bygger ibland dioramor och uppskattar verkligen kreativiteten hos modellbyggare som går sina egna vägar som du. Mycket fint hantverk med små medel men stora visioner ! Hoppas på att se fler dioramor från dej. Hatten av för det fina verket.