Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1423 ggr
pentti01
0

Wentzels

Jag undrar om någon av er glada modellbyggare har besökt Wentzels hobby i Stockholm? Jag funderar på att göra en resa till "Tjockhult"Cool och undrar om Wentzels har ett bra utbud vad gäller färg, dekalvätskor mm mm…?    Penttiu.

Sven-Erik
0

#0. Jag har varit till Wentzels några gånger! Det är en väldigt kul hobbyaffär med mycket i hyllorna. Sist jag var dit så märkte jag att de trappat ned på bilar och flyg, så de hade mest pansar inom platsmodeller. Jag vet att de har mycket Verlinden-detaljer m.m, bakom disk, men det är alltid så fullt med folk vid disken att jag inte orkat vänta på min tur.
Men klart värt ett besök!

starhawk
0

Eftersom jag bor nära huvudstaden har jag varit där ofta, senast i Onsdags (2/1) och då var det knappast kö till disken. Vad färg beträffar har dom massor av Vallejo, lite Humbrol och Tamiya. Dekalvätskor… vet faktiskt inte, har inte köpt några där faktiskt. Dom har ett bra utbud på särskilt pansarfordon och en del flyg, resten är det lite mindre av. Är det något särskilt du är ute efter bör du kontakta dom först men butiken är klart värd ett besök om man ändå är i faggorna. Är du ute efter bilar i skala 1/24 rekommenderar jag Harambee men dom ligger lite avsides, där finns ett bra utbud på bilar, Model Masters och Tamiyas färg, annars är den i grunden en MJ-affär, men Helen är alltid trevlig att tala med

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

StefanW
0

#0 Wentzel har ingen sida på nätet,
men här är tel nr m.m. på Eniro

Harambee Hobby

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pentti01
0

Nu har frugan o jag bokat en bussresa till storstan,, blir ett besök på livrustkammaren först, sedan några hobby butiker. Kul o höra att Wentzels är värt ett besök!  Bäst att ta med "stora-"plånboken Cooleller..?!!  Ha de gott allahopa!    Pentti.

ElLobo
0

#4: Aha, en uppstickare i bygghögstråden! Flört

pentti01
0

Svar5#: Njaaa… någon bygghög ska jag nog inte samla på mig,,,(tror jag)… men däremot lite för mycke färg o verktyg ;min "svaghet"…Penga mun!!

ElLobo
0

#6: Precis sådana saker som behövs!

pentti01
0

#2 Kollade med karta var Harambee låg; det är i.a.f "taxi avstånd" Cool! Hoppas att jag hinner med ett besök. Tack för tipset!

[Henke29]
0

Ja Wentzels är en bra hobbyaffär :)
Var där förra året och köpte 3 modeller pluss lite annat
Så den rekomendars starkt

Proosen
0

Skulle tro att det tar c:a 10 minuter högst en kvart att promenera till Harambee från Wentzels. Inte speciellt svårt att hitta heller, fast det är ju lätt att säga efter att ha spenderat nästan tjugo år i stan.

Skriv ut lite kartor så hittar du dit lätt som en plätt, Helen har en mycket trevlig liten butik späckad från golv till tak med modelljärnväg och styrenplast.

Om veckodagen passar så är en tur ut till Solna och Hobbybiten respektive Rebell hobby värt en resa också.

Niclas