Hobby rum
Efter en period där jag verkligen kämpat för att få min fru att förstå betydelsen av bygge för mig lyckades jag👀👀👀att få ha halva rum ….nästan, där jag kan bygga i lugnt o ro…(när hon inte hemma)😅. Så jag har borrat lite och fått ordning åtminstonde för mina färger.
Nu saknar jag i princip en paint booth för airbrushen men jag ska se om jag lyckas få en sånt tills Juni .
Wow, vilken ordning du har🙂
/Maria
Hej Christos,
Himla trevligt att du fått till en egen bygghörna och fint blev det…😃
Det underlättar på alla sätt och vis att utöva hobbyn vår att ha en fast plats att bygga vid.
Jag använder mig av ett mindre campingbord där jag ställer upp mitt airbrush skåp.
Båda är hopvikbara som jag kan snabbt både plocka fram och plocka bort när det behövs. Kompressorn förvaras stationärt under byggbordet i bokhyllan min där även airbrush skåpet förvaras ovanpå kompressorn när den inte används.
Campingbordet åker in i garderoben, på högkant där den knappt tar någon plats.
#2 Hej Lars,
Väldigt praktiskt med en hobbyskrubb som man lätt kan stänga dörren när kaoset råder på byggbordet…😃
Men med din ordning så lär du inte behöva stänga någon dörr…😉
Så här ser det ut hos mig!
(När vädret tillåter så brukar jag ibland ha en byggstund ute på balkongen).
Mvh / Janne
- Redigerat 2024-04-17 23:55 av JaGa
#1: Tack Maria.
#5: Hon är så sött!!!!
Hon är värd att ta lite tid😊

#5: Det är något med modellbygge som triggar våra katter. Sätter jag mej vid byggbordet så sitter Sigrid bredvid inom 30 sekunder, jamande och petande på mej för uppmärksamhet. Sitter hon i knät på mej vid byggbordet kommer det en tass med jämna mellanrum när jag lägger ifrån mej något på bordet. Arthur är mer rakt på och ska sitta mitt på bordet vilket funkar sådär.
Min Simon lägger sig på byggbordet o somnar, kikar mellanåt med ögat vad jag gör sen somnar om, vakande öga 😆
är ju så, de ska lixom vara med överallt, en familjemedlem
- Redigerat 2024-04-22 23:30 av Mals Way
Här hemma har jag två Lagotto tjejer.
Dom har inte lyckats komma upp på byggbordet ännu.
Men det gäller att inte ha saker för nära bordskanterna bara.
Ibland när man sitter vid byggbordet och pular, så händer det att dom kommer förbi och pockar på uppmärksamheten…
”Nä, nu husse är det dags att sluta pyssla med ditt! För nu ska vi leka…”
Då är det svårt att motstå…🥰
Mvh / Janne