Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterartiklarflygfordonpansardioramafigurer
Läst 75 ggr
Roca
1

Rocas bokslut 2023

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag fortsätter bidra till vår trevliga tradition med årsbokslut av modellbyggen.

Utöver de sju nedanstående färdiga små projekten, så hoppas jag nu under ledigheten bli färdig med minst ett flygplan till!

Mitt första färdiga bygge 2023 var detta lilla enkla minidiorama med Luftwaffe-soldater, en ksp-ställning. Plattan är från Zvezda och de små gubbarna från Airfix, skala ca 1/72.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

• Redigerat 2024-01-23 11:16 av Roca
Roca
1

Bygge nummer två blev också en tillökning till min växande skara soldater ur Luftwaffe Felddivision; denna gång en pansarvärnsställning! Hemgjord platta med figurer från Airfix och Italeri, Panzerschreck från SHQ, skala 1/72.

• Redigerat 2023-12-26 22:34 av Roca
Roca
1

Trean blev ett färdigställande och komplettering av en Academy 1/72 Texan ur Gabons flygvapen, ett riktigt roligt bygge. Academys byggsats är i princip en (bättre) kopia av Hellers klassiker.

Roca
1

Nummer fyra, här fick original-Texan från Heller komma till sin rätt i belgiska färger.

Roca
1

Nummer fem, ännu en klassiker i form av Matchbox 1/72 Dassault Mystère i israeliska markeringar.

Roca
1

Sexan var en ambitiös konvertering med olika material, av Airfix urgamla och högst oklara "German armoured car" till en SdKfz 263 radiovagn.

• Redigerat 2023-12-26 22:41 av Roca
Roca
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Till slut som mitt sjunde färdiga bygge, så har jag knåpat ihop ytterligare ett minidiorama med flygvapensoldater, denna gång med en liten 37 mm pansarvärnskanon, av diverse överblivna delar. Gubbar från Italeri och Airfix!

• Redigerat 2023-12-26 22:44 av Roca
Roca
1

Och så blev jag ju klar med bygge nummer åtta, min etiopiska Tiger Moth!