Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2523 ggr
pebben
0

FROG=GRODA ?

har en gammal frog modell ligandes sedan nått år som jag tänkte börja med i morse och det gorde jag  öppnade påsen och kollade igenom delarna att det saknades dekaler visste jag innan men ett propeller blad var av ok går ju att limma dit men det låg inte äns i påsen! sedan såg jag att kåpan till propellern också saknades jaja men en spitt propeller har jag säkert i skrotlådan så jag började skrapa av lite slagg och målade inne i planet och tajpade ihop halvorna för att dom skulle forma till sig!  då upptäckte jag något som t.o.m fick mig att ge upp planerna 2 st höger vingar!!!  tänkte att det ser nog lite skumt ut?

//pebben

Sven-Erik
0

#0. Vilken fullträff pebben! Rätt svårslaget rekord på en dålig byggsats eller?..Det här vill vi ha bilder på!! Fot i munnnen

Azgaron
0

Ja, där kan man väl verkligen snacka om groda! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

pebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild

//pebben

Sven-Erik
0

#3. Haha!! Ser kanske lite tokigt ut med två högervingar. Du får väl bygga en "Whif" variant med Bi-vinge på högersidan och inget alls på vänstersidan? Fot i munnnen

pebben
0

call me kermit! nog första gången med 2 hö vingar undrar hur det skulle se ut? hehe ett ställ pekar upp mot skyn skulle nog bli en del problem med landningen?!

//pebben

pebben
0

hehe får rota rätt på skrot lådan till den här! vad sägs om en spitfire med stuka vingar ?

//pebben

ElLobo
0

#3: Här gäller bara en sak. Improvisera! Glad 

Det där kan ju bli hur läckert som helst!

pebben
0

jepp man får försöka se möjlighetrna istället  hm fast jag annvände nog anndra ord först ska erkännas!

//pebben

Azgaron
0

Undrar just om det sitter nån stackare med två vänstervingar?

Azgaron

ElLobo
0

#9: Glad 

Perfekt för ett gruppbygge!

pebben
0

hehe! eller med 2 höger sidor? eller en p-51 med vingar till en fulmar? tänk vilken fin katogori det kunnde bli på tradera delar bytes?

//pebben

Sven-Erik
0

#11. Haha! Det här spårar ju ur helt underbart! Spitfire med Stukavingar? JA!!

WildeSau
0

Jag prackade på antingen ElLobo eller Leopold en Frog Spitfire när vi hade modellträff sist. Kanske den kan gå i arv? Fundersam

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#13: Det måste ha varit till leopold, mig lurade du ju på två stycken mussar … Flört

[Henke29]
0

Han brukar vara bra på att lura på lite modeller WildeSau ;)

ElLobo
0

#15: Det är väl därför han är vild? Flört

[Henke29]
0

HAha ja exakt ;) # 16

WildeSau
0

#15-16 Köp grisen i säcken av vildgrisen Skrattande

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#18: Skrattande

Azgaron
0

Glad

Sven-Erik
0

#0. Hur går det med "grodan" då pebben? Har den hunnit bli trippeldäckare nu??Fot i munnnen

pebben
0

nä tror skrotlådan står i källaren men nått blir det kanske en padda? aj tusan måsste pysa nu  tyvärr måsste jag åka och shoppa lite modeller nu ja jag vet ni lider med mig! stackars pebben hehehe!

Raldor
0

#6 Jag har för mig att Mitchells föregångare till Spitfire hade "Stuka-vingar". Det kanske kan vara en förebild till en what-if.

Japp. Supermarine F7/30. Bastanta Stuka-ben också. 2-bladig propeller. Och glashuven kan du lägga i skrotlådan. Kärran var öppen.

pebben
0

typ som tävlingsplanet supermarine?

//pebben

Raldor
0

RAF ville ha ett jaktplan att ersätta Bristol Bulldog med. Detta var Mitchells och Supermarines bidrag.

Azgaron
0

Det där såg ju rätt intressant ut! Rätt snygg formgivning tycker jag.

Azgaron

ElLobo
0

En sådan här groda?

ElLobo
0

Eller kanske en sådan här? Glad 

Azgaron
0

Å, vicken rälig gråda! Nä skoja bara, den ser väl rätt trevlig ut!

Azgaron

ElLobo
0

#29: Annorlunda i alla fall!

Azgaron
0

Hehe, hade inte sett bilderna i #28 när jag skrev det! Där kan man ju snacka om rälig gråda! Glad Fast det var rätt populärt med de här genomskinliga byggsatserna ett tag. Hade en sån genomskinlig kropp en gång i tiden.

Azgaron

Sven-Erik
0

#27-28. Haha!! Grodspåret går in i en ny fas….Kul groda det där.

#25. Den såg ju…eumh….Ovanlig ut! Skrattande

ElLobo
0

#2-1: Grodspåret går in i en ny fas….

Spårat ur som vanligt! Skrattande

Sven-Erik
0

#33. Skrattande Ännu en gång….

pebben
0

#23 tack för bilderna raldor! nä den va ju inte så lik den supermarine kärran jag tänkte på  minns inte beteckninen sd nått med flotörer satte nog hastighets rekord före kriget  jaja nått kommer det att bli kan ju inte slänga min groda nu!

//pebben

Sven-Erik
0

#35. Jag tror jag vet vilken du menar pebben! Den var med i något album med Tintin va??

pebben
0

hm det vet jag inte? men i den mystiska stjärnan finns det ju en gul arado  men den jag tänker på påstås vara förebilden för spittfiren tror den var blå? airfix hadde den när jag var liten en gång i tiden har inte sett nån på länge

ha kom på att jag har en airfix kattloge från 1975! så den heter supermarine s6b och vann schneider pokalen 1931

//pebben

Raldor
0
pebben
0

javisst där är den ju! Fot i munnnen tack ralder!   fast så jätte lik en spittfire vat jag inte om jag tycker att den är?

//pebben

pebben
0

nu har jag varit nere i källaren och hämtat min lilla skrotlåda! och den var välfyld hehe!

//pebben

Sven-Erik
0

#40. Nu sitter vi bänkade och väntar på att få se vad det kommer att bli! Skrattande

Azgaron
0

Ja, det här ska bli spännande!

Azgaron

pebben
0

Hm lustigt det låg faktiskt lite stuka rester i lådan! Flört

//pebben

Raldor
0

#43 Då kanske vi kan se fram emot en F7/30. Typ…Skrattande

pebben
0

det vet jag inte än men nått blir det lite kul ändå det här ska gå igenom skrotlådan idag och se vad den har att erbjuda! det var rätt många vrak i den tyvärr får man väl säga men e ju bra med delar också hehe skärskillt vid sådanna här tillfälen

//pebben

ElLobo
0

Väntar med spänning! Glad

pebben
0

har valt ut en donator model idag som jag lite fräckt bröt av vingarna på! man skulle kunna säga att den blev vingklippt hohoho! tyvärr passar dom inte alls vare sig i tjoklek eller mot infästninarna så har suttit och filat en bra stund nu rätt öm i fingrarna faktiskt  hehe vet inte äns om mitt spackel kommer att räcka till den här men lite spännande är det faktiskt vet ju inte själv var det kommer att sluta någonstans! Glad

//pebben

madland_se
0

Det var inte en dålig byggsats, det var en byggsats av lite svårare karaktär. Lycka till med bygget! Jag ser fram emot byggbilder… Flört

gigabyte
0

Skall bli  kul att se din skapelse ,hoppas att du vågar ta ut svängarna rejält !!!!

pebben
0

tänkte nog hålla mig till lagom är bäst! tyvärr känner jag mig själv altförväl så jag ska inte ge mig på altför advanserade grejor blir ju roligare om det blir klart än hamnar i skrotlådan! men så mycket kan jag säga att den kommer att byta karaktär rejält om jag får ihop den vill säga!  e lite hemlig en stund tills jag vet om vingarna kommer att funka! sorry

//pebben

Sven-Erik
0

#50. Det här blir ju hur spännande som helst! Skrattande

pebben
0

ja här är första försöket! som synes passade dom inget vidare men ska fundera lite kanske behåller dom ändå det blir ju lite annurlunda!

//pebben

leopold
0

kan nog gå åt lite spakel där Glad

Sven-Erik
0

#52. Haha! Det här blir ju helt underbart! Skrattande

[Henke29]
0

Ja de är projektet kommer bli kul som sakt :)
Lycka till nu…

Azgaron
0

Hehe, ja, det ser ju lite kul ut med de vingarna. Ska bli kul att se vart det här bär hän.

Azgaron

starhawk
0

Det ger lite intryck av U-2 med undantag för kroppslängden

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

#52: Nu börjar det blir intressant det här! Ser fram emot fortsättningen med stor förväntan!

gigabyte
0

Detta blir kul pebben ,ser fram i mot första flygturen

pebben
0

funderar om det inte blir bättre om man sågar ut under delen på junkern och limmar i mellan vingarna undertill tror det blir mycket mindre spackling då?

//pebben

pebben
0

hehehe!Räcka ut tungan

//pebben

[Henke29]
0

Klart udda plan :)

pebben
0

jo minst sagt hehe en fin liten lärka! kan inte förstå varför den inte gick till produktion? Räcka ut tungan fast det kanske var tur för britterna
att dom slapp supermarine grodan boll mkI

//pebben

ElLobo
0

Istället för Stuka har det blivit en Diva!

Supermarine Diva (Dive Attacker).

pebben
0

broken wings?

//pebben