I'm back
Så nu är katten tillbaka. Ny dator införskaffad, allt känns bra. Vad händer? Skärmen blir svart och bara surrar. Bara bita i det sura vad som helst och invänta lön.
Nu sitter jag med ny dator och ny skärm, så nu borde det funka ett par år. Lite sämre dock med medell-kassan. Men i ärlighetens namn så finns det ju ett lager att plocka av. Om det nu inte var för den där extra-grejen som man så ofta vill ha till modellen som man för tillfället är sugen på.
Visst är det synd om mig…
Hur som helst känns det bra att vara tillbaks. 
Kul att höra att du fått ordning på datoreleändet och kan återigen slösa tid på att vistas i detta trevliga sällskap 
Behöver också fixa till mina datorer och uppgradera. Vet inte om jag vil fråga på Datorn iFokus längre då nån tydligen trodde jag vart helt inkompetent och gick ner på total nybörjarnivå, vilket jag inte är!!! Jag tycker att det är stor skillnad på att inte veta hur man ska få bort alla j-a hijackers å sån skit till att inte veta nått alls tex hur man defragmenterar!
Nåja, nog om mitt svammel! Kul att se dig här!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0 Välkommen åter! Förstår våndan, då jag själv sitter med en maskin som verkar dra sina sista suckar…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#0. Välkommen tillbaka! Kul att se dig här igen!
kul att höra av del igen! sitter själv med en apparat som bäst före datumet gick ut på hedenhös tid eller nått! har en annan beg dator som win måsste om instaleras på så får se hur det kommer att gå? hehe blir ju lite annorlunda kör med win 98 nu och det har sina begränsningar vill gärna ha en scanner men svårt att hitta till den här så det blir bättre med xp så håll tummarna hehe
//pebben
Tjena!
Välkommen tillbaka Raldor :)
välkomen tillbaka Raldor !

Välkommen tillbaka! Kul att höra av dig igen!

#4 Jag kör Vista nu, och det är klart annorlunda. Blir lite klurande för att hitta funktioner som tidigare gick automatiskt.
Dessutom kan jag inte scanna in längre. Finns ingen programversion till Vista. Om det finns någon inbyggd i Vista så har jag inte lyckats hitta den. Får väl köpa en ny i värsta fall vilket är synd när övriga delar fungerar utmärkt.

Det där med drivrutiner till Vista är ett stort problem, och tillverkarna bryr sig inte om att fixa till nya drivrutiner, dom tycker inte att Vista är tillräckligt stabil än, dom väntar på nästa servicepack, jag har hört från flera profesionella användare att dom har gått tillbaka till XP eftersom den fungerar och är resonabelt stabil.
Bankerna, åtminstone en del av dem har heller inte brytt sig om att anpassa sig till Vista, har du internetbank och funkar den?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hörde apropå uppdatering från XP till Vista talas om helt sjuka licenspengar…
…vissa skolor har börjat plocka in Linux i olika lösningar istället. På en folkhögskola jag gästade i egenskap av en kurs jag gick för mitt jobb upptäckte jag till min förvåning att Linux var det som rullade där. Licenspengarna var skälet.

"
Det där med drivrutiner till Vista är ett stort problem, och tillverkarna bryr sig inte om att fixa till nya drivrutiner, dom tycker inte att Vista är tillräckligt stabil än, dom väntar på nästa servicepack, jag har hört från flera profesionella användare att dom har gått tillbaka till XP eftersom den fungerar och är resonabelt stabil.
Bankerna, åtminstone en del av dem har heller inte brytt sig om att anpassa sig till Vista, har du internetbank och funkar den?"
Jag har iallfall inga problem med mitt vista, Kört det nu några månader. jag tycker om det lika mycke som XP 
Kanske inte lika mycke. Xp innebar att det blev mycke lättare Lana o koppla ihop datorer. Mycke mindre strul
Ja kör me mitt XP Pro än för ja vill spela som sakt lite äldre spel då de brukar vara strul me det på Vista…
Så än så länge kommer ja ej att byta ut mitt Xp Pro ..
Man kan ju faktiskt köra både XP och Vista. Problemet är väl registerhanteringen för program och spel. Vet inte riktigt hur man skulle lösa den biten.
Jo visst kan man köra både Vista och XP men ja nöjer mig me Xp då ja tycker den funkar klockrent än…
Men framöver är man väll så illa tvunget att ha Vista..