Airfix 1914 Dennis Fire engine
WOOP WOOP, årets första klar!
Fick den av frugan för ungefär 30 år sedan och nu hade den tydligen jäst färdigt.
Fick dock skippa dekalerna då de olika lagren var ungefär 2 mm ur register vilket gav en konstig vit skugga. 😒
Nåja, den som väntar på något gott…..
Kan passa på att slå ett slag för Green Stuff World och deras Pure Metal Pigment, mässingsdetaljerna är ytterst lite pigment i Humbrol Clear som jag penslat på. Det blir helt otroligt bra tycker jag!
/Niclas
Fint bygge! Intressant med pigmentet i clear. Gillar också green stuff world och deras grejer. ⭐️

Vad fint Niclas! Jag kände inte till den här byggsatsen. Kul med årets första! 🚒👍
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#2:
Tack!
Det är en riktigt gammal en, gavs ut första gången 1964 så vi är årsbarn kan man säga. Förvånansvärt bra modell även med dagens mått och det måste ha varit en riktig rökare då!
/Niclas

#1:
Tackar!
Det blir helt otroligt bra med de här pigmenten, så det är något jag kan rekommendera starkt.
Har köpt på mig en drös med roliga kulörer från GSW och de är fina att måla med tycker jag.
/Niclas
Stiligt! Det där med metallpigment är nytt för mig.
Äldre byggsatser har en charm, tycker jag. Tar man åldern på byggsatsen i beaktning, vilket man ju bör, så kan man få fina resultat.
🏆👍👍
Vänliga hälsningar Roland Karlsson