Militärcykel i 1/35
Svesk militärcykel i skala 1/35 från SSR-Models byggd av min elvaåriga dotter.
- Redigerat 2022-11-17 10:57 av Niklas
Ojoj, vilken pluttig. 🙂 Hur många delar hade modellen?
#1: Jag försökte hitta en balans mellan mycket detaljer och få delar när jag designade den. Använder dottern som produkttestare. Säger hon att det funkar så är det bra 😄
Aah, du skriver ut dem själv! 🙂 Kul. Trodde inte de kunde skriva ut detaljer som ekrar.
#3: Jodå, med lite tur och talang så går det utmärkt att printa både ekror och andra smådelar 😁
#4: Jätteroligt. Jag la till etiketten cad-3d-skrivare på ditt inlägg. Jag har väntat på att den ska användas. 😃
Vad använder du för skrivare?
#4:
Lås och cykelpump fungerar? 😉
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
#6:
Med sådan detaljrikedom så förutsätter jag att det är olika nyckelslipning till varje printat lås, säkerheten är viktig :-D
Otroligt fin modell Esseaux, några sådana måste jag skaffa! Jag såg att Model-craft i Malmö är försedd med ett antal :-)
#6: D
Så klart! Allt annat hade ju varit oacceptabelt 😄
#7: Korrekt. Spara nyckelkvittot om du råkar göra av med nycklarna 😀 Blir lättare att beställa nya då 👍
Model Craft har några kvar i lager.
Stort tack!
S-Å
#5: Till dessa 1/35 modeller kör jag med ett par gamla Elegoo Mars 2:or
#10: Aha, du använder så små skrivare. Jag hade trott att utskriftskvalitén blir för låg på dem. 👍🏻
Ett tips: Om du lägger en länk till dina modeller i din iFokus-signatur blir alla dina inlägg här som gratis reklam för verksamheten. 🙂
#11: Ingen egentlig skillnad på större 150.000:- och uppåt maskiner mer än produktionskapaciteten. I många fall har dom t o m lägre upplösning än vanliga "hemmaskrivare". Det som det egentligen handlar om är att kunna använda sina maskiner och förstå inställningarna.
#11: Tack för tipset förresten 😀
- Redigerat 2022-11-18 13:24 av Esseaux
#12: Där ser man. Intressant!
Är det kladdigt att jobba med resin i stället för filament?
Länken i din signatur ser inte riktigt komplett ut. Om du gör en hakparentes och en vanlig parentes direkt efter varandra får du en vanlig textlänk.
[Länktext](Länk-URL)
Exempelvis:
[Galen 3D Printare](https://www.facebook.com/profile.php?id=100071505976769)
Blir:
Om du tycker det är enklare kan du trycka på länk-knappen i verktygsraden ovanför textfältet. 🙂
Och om du har en hemsida som inte är gömd bakom Facebook-inloggning tror jag du får fler besökare att se sig omkring där. 😉
#14: Du ser… Jag fattar inte sånt med datorer 😄
Kladdigt? Kör man lite till husbehov med en maskin så går det att hålla det skapligt rent och snyggt men så är icke fallet här inte. Kör ca 5 liter resin i veckan och spiller rätt så ofta men så länge man inte har något direkt ljusinsläpp i rummet man jobbar i så är det bara att torka upp. Har en stor resinpöl på ett skrivbord som varit där i snart en vecka och den går utmärkt att torka bort med lite papper (ska bara hinna 😂)
#15: Har bara FB. Lägger hellre tid på mina modeller istället för att försöka förstå hur datorerna funkar 😀
#15: Går det att länka till min FB utan att det där konstiga inloggning kommer upp?
#18: Tror tyvärr inte det. Det var därför jag föreslog ett alternativ. Inte nog med att man inte kan se sidan på grund av meddelandet. Man kan inte logga in heller eftersom meddelandet blockerar inloggningsformuläret. Där har nog inte Facebook tänkt efter ordentligt. 😂
Jag är extremt tacksam om vi kan enas om att hålla Facebook borta från det här foumet!
Om folk vill använda FB så är det förstås upp till dom men pracka inte på mig skiten!
#20: Lille vän, då kanske du inte ska klicka på saker som du inte vet vart dom leder.
Håll fingrarna i styr och munnen stängd, kan vi enas om det?
mvh
Sven-Åke
Jag har inte klickat på någon länk (syns ju tydligt vart den går), men det är inte ok att länka till låsta platser.
Det brukar vara förbjudet på forumen men även om det inte är det här så bör man undvika det, av helt uppenbara orsaker!
#22: Men kära nån…
Rensa cachen i din dator eller vad du nu använder så ser du att länken inte leder till nån låst FB sida. Det gjorde den i 10 min för två dagar sedan innan den ändrades.
Somna om!
mvh
Sven-Åke
Krispigt 👌🏼
Kul att du även har prylar i skala 1:72, det är som bekant lite tunnsått med det.
#24: Inte så mycket ännu. Mest figurer men försöker skala ner en del av 1/35 sortimentet när tid finns.
#26: Haha jo det har du rätt i. Man glömmer so fort 😁