Ford Touring Revell 1/25
Mitt första fösök kunde ses i min airbrushtråd. Nu har jag övat lite mer sen dess, men av nån anledning verkar det mycket svårare att få till en bra blank färg på en bil jämfört med att få till en matt eller halvmatt på ett plan. Här är undersidan på chassit.

Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Jag tyckte det var svårt att få snyggt och jämnt. Kanske Herr Proosen har nått bra tips i bakfickan 
Azgaron

Undersidan ser bra ut vad jag kan se på bilden, när jag ser på bild 2 så verkar det som det är några lager kvar att blåsa på översidan. Oftast är det bättre att lägga flera tunna lager än att försöka täcka med en gång!? "Våran" Il professore kan nog utveckla det tankegången… Matt och siden blank är lättare att "få till" än högblank, ofta lägger man på klarlack ovanpå och mellan varven polerar…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Tack! Jo, undersidan har fått två lager så det kan nog vara därför det ser lite bättre ut där, och karossen får nog ha nått lager till. Nått lager med nån lämplig klarlack får det väl bli sen. Får väl se hur den blir när den blir klar sen. Jag hade ju påbörjat denna tidigaré och byggt ram och stora delar av motorn, samt penselmålat delar av inredningen, men nu bli det väl till att sprutmåla det också. Funderar på tändkablar å sånt men jag har ju inte gjort det förut.
Azgaron

Till tändkablar m.m. så brukar jag använda koppartråd som lätt går att färglägga. Dels har jag köpt tråd på rulle samt använt diverse skrotkablar. Sedan finns det färdigt att köpa…
Du kommer väl ihåg: Kolla vilken bil! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ser ju bra ut ,det är inte lätt att lägga en blank yta, ett litet till tänker man, och så får man ett färgsläpp , sen ett hjärnsläpp;o)
giga
#5 Ja, koppartråd kan nog vara bra till sånt. Jo, jag kommer ihåg den. Snacka om suveränt bygge!
#6 Tack! Nä, det är ju inte så lätt och färg och hjärnsläpp är lätt hänt 
Azgaron

Det är svårt att säga precis hur man ska göra när man lackar, det sitter liksom i var mans eget avtryckarfinger så att säga.
Men du ser i alla fall ut att vara på rätt väg tycker jag. Många tunnare lager till att börja med och sen så flödigt det går utan att det rinner skulle väl jag förorda för en blank lack.
Kör hårt det blir bra i slutänden ska du se.
Niclas
#8 Tack för tipset Niclas! Jag får ta och försöka med det. Hur lång tid mellan varje lager?
Jo, det får man väl hoppas 
Azgaron
Får se hur det blir när jag ska fösöka få dit den bruna färgen på stolarna, då detta bara är steg ett i pre-shaden.
Azgaron