Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 766 ggr
starhawk
0

Jaguar E-type

Har nån en Jaguar E-type i gömmorna? Jag har jagat en dylig och antingen finns den inte alls eller också så är det en cab, och det är en estetisk katastrof, eller också är den i 1/32 och det är för smått, jag vill ha 1/24 ev. lite större

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

Apropå det stora kattdjuret, vad tycker du om Orsos katt? (Förutom att den saknar tak, då …)

edit: Missade länken!

JaguarMkVII
0

Mig veterligen finns det tre st byggsatser till kupeversionen av Jaguar E-type i 1:25 eller större.

Revell har på senare år gett ut Bandais gamla 1:8 sats som gavs ut i slutet på sextiotalet. Har ej byggt den själv men de som gjort det säger att det finns en del att göra när det gäller passform och detaljering, bland annat saknas innerskärmarna fram helt och hållet.

Heller gav ut en modell av Briggs Cunninghams Le Mans E-type i 1:24 men den är förutom en del intressanta detaljer som fälgar och vindavvisare en rätt sunkig sats.

Det finns även en från Monogram som man ser ibland på Tradera men den har jag aldrig kikat på.

Alla dessa är serie 1 och jag tror inte det finns nån senare version överhuvudtaget. Av cabbarna kan jag rekommendera Gunze.

Jens, som har det mesta som getts ut av Jaggor i 1:24…..

starhawk
0

"2: Det va ju intressant att veta vilka modeller man bör välja, men problemet är snarare att det inte finns någon att få tag på överhuvudtaget, och cabar räknas inte, som jag nämnde tidigare är det en estetisk katastof dvs otroligt ful

jeepsventa
0

Hej !

E-type fhc. i scala 1/8 tillverkades väl av Monogram innan Revell köpte dem !

Om det fortfarande är intressant kan jag kolla efter Monograms 1/24 modell , men den ser verkligen hemsk ut på kartongbilden,har dock inte sett modellen i verklighet!

Håkan/Lundgrens

JaguarMkVII
0

jeepsventa, får ge dig rätt på det inlägget. Gjorde lite efterforskningar och det visar sig att Bandai och Monogram gjorde två helt separata formar vilket jag inte var klar över. Man lär sig nåt nytt varje dag….

starhawk
0

#4: Jo intresset kvarligger, om det inte är en cab alltså, hur lyckas dom den att så hemsk ut på kartongen? Har inte blivit besviken på någon av Monograms modeller så det kan vara värt att satsa på, skalan 1/24 är bra, samma som min Camaro Z28!

jeepsventa
0

Hej !

Håller verkligen med dig,monogram har alltid varit supernice, men bilden på kartongen är väl en prototyp,har även en Aston-Martin DB-5,ser hemsk ut på bild men är göörfin !! förutom monogram E-type har jag byggt en hel del Monograms o alltid lika nöjd med innehållet !

har nog d flesta Jag. modeller ja me !

Håkan !

jeepsventa
0

Feel av mig, aston db-4 har jag för mig att d är !