Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 1463 ggr
gigabyte
0

ubåt

Skall bygga en ubåt till ett akvarie, ett vrak skall det bli har letat blider men hittar inget ,har någon här gjort något liknande ?

Bubblande hälsningar giga

StefanW
0

Vill du se något riktigt fint och imponerande bygge så titta på André Kröchers modeller inne på HyperScale Type VIII U-Boat (han har även gjort fler modeller "under ytan"….

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

En "undervattenssaga" väldigt vackert o lite vemodigt ! tack för sidan stefan! har lite att gå eft nu, om man får till 10% av vad jag har just sett så är jag glad!

StefanW
0

#2 Närmare verkligheten är nog svårt at komma, men det inspirerar att se på!

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

Ja närmre en så kan man inte komma , en grav för unga pojkar som fick släppa livet till för en  gastande pajas

gigabyte
0

Det var ingen kritik för att du tyckte att det var insperande ,utan en liten moral kaka för mig, om vad jag vill förmedla med mitt bygge ,tyckte  själv att man kunde tolkade så ,men så var inte!

gigabyte
0

Undrar om man inte kan lacka den med klar lack sedan lägga på fin sand som rost ,sen måste det tydligen vara lackad med epoxi lack för att inte fiskarna skall gå hädan ,ubåten bygges inte för mig ,så är rädd för att skada hans akvarie fiskar!!!

pebben
0

jag har provat med lite olika modeller i min burk allt från b-17 till segelfartyg men det slutar alltid med att delar lossnar och flyter omkring  sen vet jag inte hur nytigt det är att stoppa ner färg och lim till firrarna?

//pebben

gigabyte
0

# 7Hej på dig pebben! ja det är lite med bävan jag gör det här ,tänk om alla hans firrar går till fiskarnas egen himmelOskyldig .Skall ringa o prata med" våran" zoohandlare få se om han vet ?

giga