Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 2133 ggr
Sven-Erik
0

Tillbaka i träsket!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, äntligen slut på byggtorkan. Efter att ha glott mig trött på den oavslutade Starlinern, så bestämde jag mig för att bygga något fort och enkelt. Så jag plockade fram en gammal Tamiya byggsats från hyllan, en T34/76. Modellen är väldigt enkel och med gummisnoddar till larvband. Passformen var inte så bra, men med superlim och starka tvingar så går det mesta! Skrattande

Sven-Erik
0

Nästan färdigbyggd, återstår bara lite dekaler och någon gubbe!

[Henke29]
0

Den såg väldit bra ut :)
Fint bygge…

Sven-Erik
0

Faktiskt riktigt kul att bygga "ryskt". 

[Tunnan]
0

Grattis Sven - Erik till ett superfint bygge.
Den vagnen håller mycket hög klass, verkligen

madland_se
0

Snyggt jobbat! Jag gillar den.

Sven-Erik
0

Tack mina herrar! Faktiskt riktigt kul att vara tillbaka i träsket, och framför allt tillbaka på forumet. Nu kan det börja byggas igen!! Skrattande

[Tunnan]
0

Kul att har dig här igen.
Saknat dig!

/Tunnan

Sven-Erik
0

#7. Generad…Tack!

theswed
0

Ser fint ut ja i bland har man svakor :)

Azgaron
0

Mycket snyggt bygge som sagt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Sven-Erik
0

Tack för de positiva kommentarerna! Jag har testat lite (för mig) nya målningstekniker med sprutan. Lade först en väldigt mörk grön färg för att sen tona ut den med flera ljusare lager.

På tal om det: Jag har köpt en ny färgspruta och kompressor på Bauhaus! Väldigt fint kit med vattenavskiljare, tryckregulator, slangar och allt för ynka 995kr! Tycker den är fruktansvärt prisvärd och kan rekomendera den starkt!

gigabyte
0

Mycket snyggt ! strålande kan man bara säga !!

ElLobo
0

Kul att du har vaknat till liv igen! Det är skönt med ett snabbt och enkelt bygge emellanåt!

Det där ser ju snyggt ut, nästan så man blir lite sugen på att krypa ner i träsket ibland. Men så kommer förnuftet tillbaka, och man ruskar av sig dumheterna! Flört 

Och det är alltid kul att bygga ryskt! Glad

Sven-Erik
0

#13. Tack för det ElLobo! Annars så är du välkommen här nere bland krodolilerna och allt annat mysigt!

Ja….hm, jag har ju faktiskt en Mig-15 som jag blev pappa till tack vare Proosen. Kanske ett julprojekt??

ElLobo
0

#14: En liten knubbig MiG-15 är aldrig fel!

modellmartin
0

Fin fint bygge.
Jag undrar vad det är för bil som står i bakrunden av bild nr.1?

/Martin.

[Henke29]
0

Nej Mig 15 är kul att ha :)
Va är de för skala ???

ElLobo
0

#16: Men Martin! Det var ju stridsvagnen du skulle titta på, inte andra fordon! Flört

modellmartin
0

Jo,det var det ju och den var ju fin fin.
Men nyfiken måste man få varaRäcka ut tungan

Sven-Erik
0

#16. Kan det vara en Plymouth coupe 1940? Japp!

#17. Den är i skala 1:32. Ser ut att bli helvild med en detaljerad motor synlig om man drar tillbaka utblås och grejer.

[Henke29]
0

Aha är de månne märket Trumpeter ????

ElLobo
0

#19: Skrattande

modellmartin
0

Föresten ElLobo så åker jag,Gustav.Mattias och ev Göran till nya lokalen imorrn och börjar med den(Städar ställer dit lite saker)så nästa möte så får ni sitta där.

/Martin.

Sven-Erik
0

#21. Jajamensan!

ElLobo
0

#23: Det låter ju jättebra! Det ser vi fram emot.

[Henke29]
0

OKej!
Ska bli kul att få se sen när du börjar me det projektet :)

Sven-Erik
0

#26. Psst! Jag har en del fina flygplan på gång på tradera också!
Går bara och väntar. Hoppas att ingen bjuder över mig bara….

[Henke29]
0

Aha de låter spännande :)
Ja de är kul att man kan bygga lite av varje..

Proosen
0

Började nästan fundera om man skulle fått lägga ut en efterlysning hos Aro och kompani.

Fast nu ser jag ju att du lever och frodas, ser himla tuff ut din ryssburk. En av få anledningar att bygga pansar skulle väl för min del vara just en ryss av något slag och de här gamla 34:orna har ju inte så där infernaliskt många hjul så kanske, kanske……

Lämnar det hängande i luften så länge.

Kul att höra av dig igen.

Niclas

Sven-Erik
0

#29. Hej där Proosen! Ja, man har varit ute på prärien ett tag. Jag var tvungen att slåss mot bufflar och skjuta bisonoxar ett tag! Bra för inspirationen sägs det??!

Vi nämnde dig i en annan tråd här. Jag kom på att jag har "din" Mig-15 liggandes och väntar på uppmärksamhet. Bäst att fortsätta rysstemat tänkte jag!

Tack! och kul att vara tillbaka!

Får vi se några fina bilbyggen till jul?? Skrattande

gigabyte
0

En otroligt fin T34 !!!!!!!!!!!!!!

Proosen
0

Så nu har du och Lotta fyllt på kött- och pälsförrådet så ni slipper gå hungriga och frysa i vinter då?

Här byggs det bilar så det sprakar, har haft en himla fart ett tag och färdigställt 2,99 bilar senaste månaden. Den 0.99:e saknar ett borttappat positionsljus i framskärmen men jag håller på och gör en form av det kvarvarande så det löser sig.

Fick hem en riktig bjässe igår på posten, ska bygga en American LaFrance på kommission åt en snubbe i Stockholm. Bilder kommer väl så fort det finns något att visa. Men som sagt den är stor! Hytten duger nästan som garage åt bilar i Golfklassen, tror alla ledder räcker till!?

Ha det i julyran!

Niclas

Sven-Erik
0

#32. Japp, här går vi inte hungriga direkt! Det är bara att avläsa det alltmer ökande magomfånget…

Vad kul att det går så bra för dig! Det måste väl vara snudd på rekord? Men det är väl som de säger i reklamen: "Plötsligt så händer det!". Så skönt när allt bara funkar ibland, bitarna passar, lacken krackilerar inte och katterna låter modellerna vara ifred.

Jag kollade in din nya tråd om LaFrancen. Vilken mäktig modell. Jag har en liknande fast i skala 1:43. Den har jag haft liggande i en trälåda sen jag var 10 år. Den luktar fortfarande sandlåda..