Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 3150 ggr
[Henke29]
0

Kompressor Hobbex

Va tror ni om den här kompressorn som Hobbex har Dynamic TC318
1299kr kostar den..
Sen en Evolution för ca 1500kr..
Kan de vara ett bra paket??
Vill gärna ha många bra tips
Är som sakt nybörjare på detta…
De är till ett vettit pris tycker jag.
Går och funderar på om de ska bli en Airbrusch nästa år..
Håller på att lägga undan pengar till ett komplett sett..

Azgaron
0

Jag har ju fått låna en Evolution Silverline och jag tycker den är bra att jobba med. Den finns i tre utföranden där den jag lånat med både ställbart stopp och lufttryck är den dyraste för strax över 1600:- Solo är den billigaste av dem och går på ca 1200:-

Jag kan inte säga så mycket om kompressorn, och egentligen inte sprutan heller då jag är nybörjare, men jag tycker nog att det kan vara vettigt.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Ja nån sånn spruta har jag gått och kikat på den som kostar ca 1600kr låter ju som en bra pris tycker jag:)
Sen kommer man ju till den här biten me kompressor som sakt…

StefanW
0

Undrar hur många db den är på?

Dynamic TC318

Har inte sett den tidigare, men priset verkar trevligt!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Marcusjohnson717
0

Henke29!

Köp för gudsskull en kompressor med lufttank! Du kommer att ångra dig! Tanken är för att få jämnt tryck och undvika att det "spottar"

Marcus

[Henke29]
0

Okej!

Men vilken kompressor tycker du att ja ska inhandla framöver ???
Har du nån favorit ??

Marcusjohnson717
0

Jag köpte en kompressor med 6 l tank och en ljudnivå på 59 dB på Jula för något år sedan. Jag tittade på Julas hemsida och kunde inte hitta denna, men jag har sett den nyligen på varuhuset. Tilläggas kan att Jula inte har komplett sortiment på deras hemsida. Jag gav runt 2000 kronor för min. Annars finns det ju Sil-air, men den kostar 3000-3500 kronor.

//Marcus

[Henke29]
0

Har du nån bra länk till dom där Sil-Air ???
Ska kika på Jula i Kalmar och kika på var de har att erbjuda..

[Henke29]
0

Tackar så mycke för länken :)

starhawk
1

Jag är inne på min andra kompressor utan lufttank och jag har aldrig varit med om att dom spottar, ja förutom när färgen håller på att ta slut förstås, men det är ju inte riktigt samma sak

Så min uppfattning är att lufttanken inte är så nödvändig, dessutom tar den ju en massa plats, nåt man definitivt har brist på

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

OKej!
Aja ja får se va de blir för nå till nästa höst :)
Först ska jag spara ihopp pengarna till det.
Max får de kosta runt 3,500kr för allt sammans..

Men kom me bra förslag de är alltid bra :)

pentti01
0

Jag kör med en liknande kompressor som biltema säljer för 969:- ,det funkar bra,aldrigrproblem med tycket med en sådan. Den enda nackedelen ska väl vara ljudnivån.. Jag har min placerad i ett intilliggande rum. Har även en "Jätte" komressor i verkstan,så jag har vant mig med lljudet, Fördelen med en kompressor med lufttank är att man kan använda den till annat än bara airbrush. Så valet av kompressor är ej alltid så lätt… Hoppas att du hittar det som blir rätt för dig! Berätta gärna ,e ju litenyfikenGlad!!   Keep on building gyes!!