Messerschmitt BF 109G-6
Stilig liten maskin 👍
Snyggt bygge 👌👍 imponerande hur väl du får ihop dessa små delar till att slutresultatet ser så verklighetstroget ut👏👍
Vänliga hälsningar Roland Karlsson

#0: Mycket snyggt! Airfix nyare designer är ju bra och du har gjort den rättvisa med snygg mottling.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#1: Tack så mycket!
#2: Tackar så mycket Roland, det är mitt tredje flygplan jag byggt och jag är faktiskt nöjd.
#3: Stort TACK, ja Airfix senare byggsatser är fina att jobba med.

#6: ja så är det. S 31 Spitfire har jag hittills byggt av de nya, fast som Thailändsk, och så har jag Bf 109 E påbörjad. Jag är ju stort Bf 109-fan men har inte gått över till airbrush (ännu 😊) så det är ju lite svårare att få till de senare färgsättningarna med bara pensel. Därför brukar jag bli väldigt förtjust när jag ser en 109:a som är snyggt målad med airbrush, som i detta fall!
För min egen del så kommer de pengarna som var öronmärkta för en airbrush med kompressor gå åt till nya sommar- och vinterdäck, absolut nödvändiga med inte direkt någon rolig utgift.
Så det blir att vara vän med Tamiyas sprayburkar under otaliga månader till.
Snygg "Messer", som de tyska piloterna tydligen också kallade sina Bf 109:or för övrigt!
Om två eller tre veckor hoppas jag också äntligen få klart ett pausat Bf 109G-6-bygge, som i princip redan är klart. Det är bara några envist krångliga dekaler som trilskas.
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat
#7: Det var riktigt kul att du uppskattade min 109:a, en S 31:a ska jag ta mig för och bygga någon gång, lite extra kul att du gjorde en Thailändsk. Jag kan vara ärlig och säga att jag fick öva en hel del innan jag fick den rätta känslan med airbrushen när det gäller precisionen, men riktigt kul sen när man börjar behärska den.

#9: Jo, jag kan tänka mig att det blir roligt när man är igång med airbrush och har säkert fler användningsområden än just mottlingen på de tyska planen, men detta är det jag känner att jag saknar mest att kunna göra realistiskt. Jo, det blev en thailändsk kärra av ett bygge som egentligen skulle bli en svensk, jag tror det var ett gruppbyggetema inblandat. Bild här;
#8: Ibland kör ekonomin ihop sig så man får prioritera om vissa inköp så jag förstår dig där, skoj att du gillade min "Messer" och det tackar jag så mycket för. Jag tycker det är kul att göra någon avstickare från det jag vanligtvis brukar bygga som pansar i mitt fall och att bygga flygplan är inte så dumt det heller. Fler lär det bli snart nog, jag beställde hem en till Typhoon i 1/72 (Airfix) "new tool" för jag blev inte riktigt nöjd med den när jag byggde den så den nya får snart ta plats på byggbordet.
- Redigerat 2021-04-26 21:38 av [Nalle1976]
#10: Snyggt, skoj att få se den. Basplattan vart även den super fin, vart fick du tag i de Thailändska dekalerna?

#12: Tackar! Jag tror att det var så att jag hade köpt ett short-run kit från Ventura av Spitfire PR Mk XIX, men det blev liggandes då det var ganska "crude" och kanske inte så lätt att bygga. När sedan Airfix byggsats dök upp så plockade jag dekalerna från Ventura-byggsatsen, den hade både brittiska och thailändska markeringar.