Stridsfordon 90 1/35 (Academy)
Riktigt snyggt målat och vädrat! 👍
Superfin modell!

Snyggt bygge, proffsigt!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#1: Tack så mycket!
#2: Tack ska du ha!
Den där blev ju jävligt stilig! Hade du det kul när du målade antislip-ytorna? Jag har byggt en för länge sedan men academys 9040 verkar svår att få tag på nu för tiden så vill jag bygga en till så får jag väl kolla på Hobbyboss istället.
👍
#5: Stort TACK! Halkskyddet var en utmaning helt klart som prövade mitt tålamod rejält. Jag fick leta länge innan jag hittade Academys CV9040B och hittade en till slut på ebay och från Kina, det var fri frakt dock. Hoppas det kommer ut fler uppgraderade stridsfordon 90 snart, jag trodde Sverige hade bestyckat sina vagnar med pansarvärn i dagsläget men det är endast Holland och Norge som i nuläget har det på sina vagnar.
#6: Tackar!
Snyggt bygge!
#10: Tack så mycket!
Enligt en källa som jag läste så går det att använda Nato Black och Nato Green till de svarta resp. mörkgröna färgfälten. Men vilken färg använde du till det ljusgröna?
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat
#12: Jag använde Vallejo air 71 006 till det ljusgröna och Nato Black som du skriver och till det mörkgröna Vallejo air 71 092. Lycka till Morgan!
Jätte fint blev det. Jag är ute efter en stridsvagn bygge själv.
Undrar när det gäller stridsvagnar är Academy bra kvalitet ?
Jag tänker i förhållande med Tamiya eller Meng.
#14: Tack så mycket, jag bygger inte så ofta modeller i 1/35 men jag vet att just Academys byggsats när det gäller stridsfordon 90 är lite bättre om man jämför med Hobby Boss byggsats. Men Meng och Tamiya står nog sig rätt bra jämfört med Academy, det är vad jag tror.
Tack för svaret🙂