Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 952 ggr
Svake
0

P-40E

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kommit en bit på vägen med min Has. 72 P-40E som ska bli en engelsk öken kärra. Penselmålar med Xtracrylix så jag får skylla mig själv om det ser taskigt ut, syns inte på bilden men uj vad ränder där finns.

Sven-Åke

WildeSau
0

Trots de av kameran bortfiltrerade penselstrecken verkar du ha en elegant penselföring. Det mesta brukar döljas under några lager klarlack. Amerikansk eller engelsk märkning?

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

StefanW
0

#0 Ett vackert plan!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Av bilden att döma, så ser det mycket bra ut, speciellt med tanke på att det är penselmålat.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Ja de ser väldit bra ut tycker jag :)

Svake
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni skulle bara se den på lite närmare avstånd i rätt ljus, men som sagt jag har själv valt att målade den med Xtracrylix så jag får skylla mig själv. Det fjärde lagret av den bruna färgen kom på ikväll så nu räcker det. I morgon blir det att puttsa lite och maskera upp för azure blå färgen på undersidan. Har använt dessa färger på en Spitfire Mk.Vb och det blev ganska hyffsat, så här ser den ut.

Sven-Åke

[Tunnan]
0

Mycket snyggt bygge.
Fint plan.
jag penselmålar också och jag säger som du att det är svårt att döljar penseldragen helt.

[Henke29]
0

Jepp här är en till som penselmålar modeller :)
Ja den Spitfiren var verkligen fin :)

Svake
0

Att penselmåla med Humbrol, Revell eller Xtracolour är inga problem eftersom dom kan spädas ut och inte torkar så snabbt, dom hinner flyta ut och bildar då inga ränder, om man inte drar penseln för många gånger i pålagd färg. Det är kul att penselmåla men går långsamt och det gäller att inte darra, och vem gör inte det!? Nu har man ett gött sug att börja sätta dit dekalerna, vassa tänder ska de va! Men först ska huvramarna målas, som sagt stadig hand är bra där med.

Sven-Åke

[Tunnan]
0

Jag darrar som ett asplöv ibland, så man är ingen bra målare.
Brukar fatta tag med bägge händerna ibland, alltså, jag håller penseln i högernäven och håller fast högernäven med vänsternäven vid handleden.
När det darrar som mest så får jag göra så.
Tyvärr så är det inget att göra nått åt då det är biverkningar efte mina mediciner.

Azgaron
0

#5 Den Spiten vart tjusig! Att penselmåla snyggt och jämt kräver lite övning, fast det gör ju sprutmålning med har jag märkt Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

gigabyte
0

Vacker fågel snyggt byggt!!

ElLobo
0

#0 och #5: Snygga kärror! Jag gillar ökenkamot de har.