Kompressor och färgspruta
Hejsan på er
Har en fråga om kompressor och tryck när man skall måla med färgspruta.
Jag har en Revell Gamma kompressor med maxtryck på 2,6bar den har även 0,25l inbyggd tank.
Om jag ställer maxtrycket på den och börjar måla så sjunker trycket till ca 0.5 bar vilket gör att det bara spotar ut färg.
Hur mycket skall trycket sjunka och är det normalt att det sjunker så här mycket. Tror nämligen att det är något fel på den.
Putte

Att trycket sjunker när man drar på är normalt, men din verkar ju tappa alldeles för mycket. Om jag ska ha 1.5 bar så ställer jag min på kanske 1.7 eller max 2, kommer inte ihåg på rak arm!?
Verkar ju som om det är något galet i alla fall, kolla där du köpt den eller närmaste ställe som har kunskapen om kompressorer och airbrush.
Lycka til!
Niclas
Är det en on/off kompressor alltså en maskin som stannar när den har fullt tryck ???
Det är en on/off kompressor
Då har du en tryckströmbrytare på maskinen en liten svart låda som man oftast kan ställa start och stopptryck det kan vara så att den är ställd med för stor diff. har du någon bild på maskinen eller ännu bättre en sprängskiss så kan jag tala om vilken låda det är
kan du se nån etikett eller skylt där du ser vem som är tillverkare till maskinen för det är någon annan än Revell (tror jag)