Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 244 ggr
teeoo
4

Årets skörd 2020

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev ett ovanligt produktivt år för min del som annars aldrig brukar få nåt klart - men nu bestämde jag mig för att avsluta en del byggen. Alla i skala 1:72.
Först ut en Airfix Spitfire S31 (in flight) där jag testade att behålla propellern som den är men sätta en plastskiva bakom med målat "propellerbludder" för att ge illusion av roterande prop. Det blev väl sådär halvhyfsat iaf !

teeoo
3

Nästa blev också "in flight" - en gammal Airfix Hunter som jag förlängde bakkroppen på och tog bort sågtanden på vingen för att det skulle likana en J34. Det fattas lite ventilationsöppningar på kroppen mm men det fick duga så här

teeoo
2

En Fokker Fw44 "Stieglitz" som en svensk Sk12. Modell från Huma.

teeoo
2

Airfix Bristol Bulldog - gammal modell som jag placerade i miljö med lämpliga figurer.

teeoo
2

En ytterligare Bulldog - men byggd under 2020. Mekaniker som arbetar med bombupphängning.

teeoo
2

Ett litet diorama. En BOAC-Mosquito som användes som kurirplan under andra världskriget. Kuriren som följt med i planets bombutrymme tas emot av en svensk delagation. Tamiya modell.

teeoo
5

En SAAB 32 Lansen i den tidiga metallblanka målningen. Modell från Heller med stege från Maestro models.

teeoo
4

Fokker CVD i svenskt utförande som J3. Modell från LF-models.

teeoo
3

Enda som inte har svenskanknytning. En Roden Sopwith Camel med figurer i vitmetall (mycket väldetaljerade) av en engelsk firma som jag inte kommer ihåg namnet på.

teeoo
3

och sist av allt B3-dioramat som blev helt färdigt igår - men nästan färdigt 2020 - bild från "Nästan färdigt". Italeri modell.

Blackhugin
0

Oj väldigt snyggt Sopwith Camel med trä proplerar är snyggt.
Snygtt

Si Vis Pacem Para Bellum

Emo
1

Snygga.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Slasktratt
0

Man får verkligen säga att skörden för 2020 har varit mycket lyckad . Jättefina alster . 👍👍👏👏

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

Jolly Roger
0

Mycket fint!

teeoo
0

Tack alla för de uppskattande kommentarerna !

Roca
0

Vilka proffsiga och fina byggen! B3:an är nog min favorit. Tack för visningen!

//Peter

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus