Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 1108 ggr
Proosen
0

Chevelle 65 wagon med knorr!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här och spelar Mikado, varför då undrar kanske vän av ordning?

Jo, för nu har det startats upp tävling #3 på Scaleracers och då tänkte den obotlige optimisten Proos ställa upp än en gång. Detta trots alla tidigare grova missar att hålla deadline. Men, skam den som ger sig. Någon gång kommer jag att klara av det, varför inte denna gång.

Nåja, nog med svammel och direkt till pudelns kärna. Det är då en grocery getter med något annorlunda i skuffen istället för kassar från snabbköpet och blöjor.

Då en av mina tidiga byggen mötte sotdöden i form av ett svanhopp ned i golvet med en ganska stor glaskula i släptåg fanns det donator för projektet.

Fälgbanor, däck, stolar, delar av hjulställen och växellådan kommer då från denna olycksbroder, en Jaguar XJ220.

På bilden ser ni hur långt det kommit i skrivande stund, efter att jag körde plockepinn igår kväll.

Här finns några bilder till. 

Niclas

StefanW
0

#0 Det var en mycket fin årgång! Flört

Vad kommer du att välja för lack på den?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Lacken vet jag inte riktigt hur jag ska göra, har två riktlinjer att välja mellan.

Endera göra den så "tråkig" det bara går i någon beige eller annan trist originalkulör eller så får det bli någon uppseendeväckande lack istället så ingen kan ta miste på att det är något extra som just mullrade förbi.

Vi får se, har kollat runt lite hos Hiroboy och jag är nog lite kär i en MoPar-kulör. Plum crazy heter den och är bara så snygg, fast då blir det ju inget av med stealthlooken så man kan gömma sig i kön av svenssonbilar.

Niclas

[Henke29]
0

Ska verkligen bli kul att få se projektet fortskrida så att säga :)
Oxå kul att se va du väljer för färg..
Va är de för motor i sånn ??
Är inte så duktig när de gäller sånna bilar tyvärr..

leo-
0

väldigt tacksam modell att bygga nåt roligt av.

I min ungdom byggde jag en 65 med plasticcardram i T-ford modell jättemotor med flugfångare och stora slicks så låg att karossen precis gick fri från ungerlaget i matt svart och en El camino med hembyggt släp som racern stod på tyvärr gick dessa fordon hädan i en flytt

ska bli spännande att se vad det blir av denna

3 har för mig att det gick att välja från 6:an upp till 454 v 8 den vanligaste var nog en 350

Proosen
0

Den som är med i satsen är en 327:a, den kom väl i Corvetten först tror jag?

Fast jag har kapat bort Jaguarsexan och meckat dit en Nascarmotor istället på jaggalådan. Så nu är det då en 355:a eller vad det nu är för storlek på snurran? Den gav väl bortåt 600 hästar med en fyrports-förgasare och jag har ju tänkt knö dit en kaffekvarn ovanpå så det borde ju räcka till om man säger så.

Synd att bli av med modeller på så tråkiga vis, saknar själv massor av bilar som försvann mellan boenden.

Niclas

Azgaron
0

Intressant projekt, Niclas! Ska bli kul att se hur det utvecklar sig. Jag har banne mig inte varit på scaleracers på ett tag, Generad men jag får ta en runda och kolla om det är nått jag kan delta i. Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!