söker en motorcykel
tänkte överraska min andra syrra genom att bygga en modell utav deras hoj som de älskar.
kan ingenting om motorcyklar och har ingen aning om modellen som de har och jag kan inte direkt fråga dem om vad för motorcykel de har för då skulle de fatta att jag tänker bygga en modell åt dem, så jag frågar er.
hjälp mig att identifiera denna motorcykel och hjälp mig att hitta den på någon svensk sida
Många motorcyklar av den där typen är hemmabyggen eller modifierade fabrikscyklar. En hel del utgår från Harley Davidson. Hittar du ingen färdig sats kanske du kan hitta den mest lika serietillverkade och göra samma typ av modifieringar (förlängd framgaffel, högre styre och allt vad det är.
#1: ok, så det är en harley davidson då allts fast lite modifierad.
så vilka sidor säljer harley davidson och kan du se vilket år det är på denna HDn, så man har något att utgå ifrån? om jag köper rätt årsmodell på HDn så får jag pimpa den bäst jag kan.
#2: Tyvärr kan jag för lite om dem, men hoppas att någon annan här har bättre koll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nog är det en HD alltid…årsmodell? Vet ej. Några färdiga byggsatser blir nog knepigt att hitta, men Revell har (åtminstone tidigare) haft några HD Choppers i skala 1/12.
Kit #
8010-7318
8010-7316
8010-7324
8015-835
En länk till Scalemates:
https://www.scalemates.com/kits/revell-85-7324-custom-chopper-set--1010668
Skulle skicka en förfrågan till Anders på Virago Hobby:
#5: hittade en liknande(eller samma?) hos alfa, dock inte revell, utan monogram(aldrig hört talas om dem). bra eller dålig? https://www.alfahobby.se/rm-custom-chopper-set
#6 Det är samma byggsats.
då så, kanon :), då har jag det jag behöver för att iaf starta projektet, tack för hjälpen :)
#8 Byggsatsen är inte en kopia på MC´n som din syster äger, men troligen det närmaste man kommer. Byggsatsens tank ser ut som en "Sportster tank" dvs smalare än den "riktiga". Troligen en del andra saker som inte heller är lika. Men, som sagt - det närmaste man kommer.
MC:n är en Harley Davidson och ett `hembygge´. Modellen är en så kallad bobber. Motorn är en Shovelhead tillverkad mellan 1966-84.
Beträffande plastmodeller hade Revell en modell av Peter Fondas legendariska chopper. Dyker upp på ebay emellanåt.
#10: Vad kul att du kunde bidra med mer konkret information! 🙂