Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterartiklarallmäntevenemangtävlingarutställningarföreningar-i-sverige
Läst 263 ggr
[Nalle1976]
3

08 Open 2021 Inställt.

Tyvärr så har styrelsen enhälligt beslutat att 08 Open 2021 ställs in pga Covid-19, jag läste detta på Ipms Stockholms sida, jag och många andra tror jag respekterar deras beslut.

• Redigerat 2020-11-18 18:50 av [Nalle1976]
[Hayabusa]
1

Tråkigt, men väntat. Lär dröja innan dessa event genomförs igen.

Proosen
1

Visst är det tråkigt, men situation kräver det så det är bara att ladda för nyöppningen av alla evenemang i framtiden.

Tänk hur mycket det kommer att ställas ut när väl proppen släpper.
Ser verkligen fram emot nästa utställning.

/Niclas

[Ilmavoimat]
2

Desto mer tid att bygga något inför utställningarna i lugn och ro, utan någon form av stress.

Inte direkt oväntat. Hela Föreningssverige har ju stannat upp till följd av Kinesiska Pesten.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

JaguarMkVII
5

Läget är rätt unket men det kommer väl att lätta på sikt. Det blir en oro på flera plan, dels huruvida man får Covid eller ej, dels hur det påverkar jobbet och sen det mer hanterbara att det mesta av sociala och roliga saker blir inställda. Jag har valt att muntra upp mej med att ta upp min gamla hobby modellflyg igen och då man får ge sina anställda, dvs jag själv, en gåva som uppmuntran så gav jag mej själv ett bidrag till en ny radio. Just nu har jag gjort i ordning en gammal elseglare och sen väntar en J29 på att bli klar. Sen är det flygdags framåt senvintern. En stilla klar dag i februari när ljuset kommit tillbaka och solen värmer igen är det få saker som slår inom modellflyget…

Proosen
2

Bra strategi, har kört en del RC för många år sedan. Jag kom dock aldrig upp i luften annat än med lina, höll mig till land och vatten. Ju snabbare desto bättre.

/Niclas