Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: modelljärnväg-mj
Läst 273 ggr
Staffan
3

Lång järnväg av Lego

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste vara lite bökigt att dammsuga… :)

Carmarino
1

Inget är för bökigt för en äkta modelljärnvägsentusiast. Fast man får ju hoppas på att tåget inte spårar ur när det passerar poolen. 😄

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Staffan
0

#1 Nej, det verkar så. Det finns en avundsvärd mängd värdefull energi och hängivenhet hos de flesta som ägnar sig åt modellbyggen.

Carmarino
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Har en bror som varit modelljärnvägsentusiast sedan barndomen. Den här tågbanan håller han på och bygger åt en kompis. 🙂
Lyckades inte få med hela banan på bilden, för den sträcker sig ytterligare någon meter åt höger.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2020-11-02 15:02 av Carmarino
[Hayabusa]
1

Oh, va´grannt 👀👌

Carmarino
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#4: Bara för det så ska du få se lite mer. 😄

De flesta av husen har förebilder från verkligheten, men jag minns inte vilka. Här är i alla fall några av husen från den delen som inte syns på bilden i #3. Som synes "uppträder" Jill Johnson i ett av dem. Hennes "trailer" står utanför. Det ser dock inte ut som om torget mellan husen är färdigt än, men det är ju ett pågående projekt. 😊

Det syns inte så tydligt, men i bottenvåningen på det gula respektive grå huset till höger finns Intersport och Kjell & Company.

• Redigerat 2020-11-03 13:41 av Carmarino
Staffan
0

#3 #5 Wow, vilket bygge. Måste ju ligga hur mkt arbete som helst bakom en sådant där projekt.

ubjs
1

Jag tycker mig känna igen dom flesta husen som byggsatser.
Men även byggsatser tar en bra stund att sätta ihop och fixa till med belysning och gardiner etc. Ser mycket trevligt ut, gillar tex placeringen av smalhusen i den första bilden, två hus i par och så ett mellanrum, ser väldigt ¨rätt¨ ut.

Carmarino
0

#6: Ja, det är nog många hundratals timmar misstänker jag. Tror inte han har räknat på det, men han gör det för att han tycker det är roligt. Det är ju inte ens hans egen bana. 😊

Carmarino
0

#7: Är inte så insatt i hur han gjort, men det stämmer säkert att husen är byggsatser. Det som är "förebilder från verkligheten" är att det är affärer och annat som finns eller har funnits. Sedan har han även döpt vissa saker (caféer, hotell och annat) med namn i beställarens släkt- och vänkrets.