Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 274 ggr
mangemani
2

Senaste lastbilsbygget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mitt senaste bygge

medans andra tyckte den blev fin så blev jag besviken. alltså, hur noga jag än är, hur noga jag är med att sätta bitarna på millimetern rätt och sätta dem i linje med varandra, så slutar det i 3 utav 5 utav fallen, att huven hamnar på sned eller att det glipar, jag vet inte vad jag gör för fel, jag är som sagt noga, nästan sjukligt noga, men ändå händer det och det drar ned betyget rejält hos mig personligen. resten klagar jag inte över, utan bara huven. suck

• Redigerat 2020-10-07 11:00 av Niklas
[Nalle1976]
0

Fräckt bygge, mycket snyggt! Jänkarna har mäktiga lastbilar, tycker du ska vara stolt över det här bygget Mange.

• Redigerat 2020-10-04 02:35 av [Nalle1976]
Emo
0

Tjusigt. Jag hittar inget fel.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Ilmavoimat]
0

Inget fel på det där vrålåket!

Finns det något fel så ser jag det inte.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

mangemani
0

tack för du upplyftande kommentarerna, men om ni tittar lite närmare på änden på huven, där huven och själva förarhytts delen möts, så ser ni att hytten är "sned", den liksom lägger sig inte "naturligt" där den ska lägga sig när man öppnar och stänger huven.

det är väl inget katastrofalt, men för mig stör det en aning, speciellt då jag vet at jag har varit noga, men ändå bir det fel.

Slasktratt
0

Finfint bygge tycker jag . Är inte så säker på att huven ligger exakt i läge på fullskaliga bilar heller . Så nog kan du vara stolt över ditt fina bygge.

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

Emo
1

#4 Det är ju inte du som gjutit delarna. Skyll på underleverantörerna. Mycket blir fel när man inte gör det själv. 😉

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jolly Roger
3

Ser jättefint ut! Som andra skriver är det vanligt att särskilt äldre eller ”short run” byggsatser har problem med passform av olika skäl. Många gånger är det svårt att korrigera och ofta kan luften gå ur en om man känner sig tvungen att göra det. Tänk på att andra sällan ser de brister man själv stör sig på och att en modell ofta beskådas från ett visst avstånd där ev brister inte märks. Tycker du ska känna dig nöjd med det du gör och gå vidare till nästa bygge. Ibland kan det ju vara bra att medvetet välja ett nytt projekt som man på förhand vet är lite mer smärtfritt. Kanske en tamiya? Återigen, fint bygge!

[Hayabusa]
0

Instämmer med Jolly Roger 👍