T-80 lätt stridsvagn, Miniart
God förmiddag. Här kommer lite bilder på mitt senaste bygge, nämligen miniarts T-80 (ej att förväxla med den mer sentida mer moderna T-80!) Byggsatsen är fin men lite svårbyggd. Jag föredrar att bygga banden separat, men var tvungen att bygga ihop allt för att inte kompromissa med passform etc. På bilderna saknas antenn och lykta. Den sista bilden visar vagnen med lykta. Visst är det ok nu att lägga upp bildspel? Känns som det funkar bättre i nya versionen…
- Redigerat 2020-10-07 11:22 av Niklas
Riktigt läckert att vila ögonen på, vädring och chippning fantastiskt bra.
Väldigt snygg och härligt nerskitad.
Då är det med andra ord en T-70 med ett tvåmannatorn som du har byggt om jag minns rätt?
Rödarmisterna höll väl fast vid lätta stridsvagnar ganska länge har jag läst, fram till 1943, ända tills dess att förlusterna helt enkelt blev för höga.
Hur har du fått till rosten på avgasrören? Kanske jag kan använda mig av den tekniken på mitt dioramabasbygge.
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat
😀 👌
#4: Innan målning stipplade jag avgasrören med förtunnat spackel. Jag målade det grått och "chippade" det med mörkbrun färg. Sedan washade jag allt med en rejäl rostfärgad wash. Jag duttade på lite torrt rostpigment också.
#7: Trevlig sak att göra.
#7: Suverän hobbyhelg i gott sällskap! Det är banne mig rekord för mig, två veckor från första avklippta biten från spruen till färdig modell. 🙂🤓
#9 Kan bara instämma, mycket lyckat. Vi hann även med att besöka ett (nästan två) museum. Två veckor - det är banne mig bra gjort.
den har du fått till riktigt snyggt, gillar leran som ger ett riktigt skitigt intryck.
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#11: Tack så mycket! 🙂
#12: Superfin målning och vädring det bästa jag sett på länge
#13: ögongodis i elitklass
Vänliga hälsningar Roland Karlsson