Tiger I Ausf H 1/72
Min lilla Tiger är nu klar, byggsatsen som är från Revell var riktigt fin att jobba med förutom banden som var lite knepiga att få till, det kan bero på mig också som kanske inte satte dit alla bärhjul helt hundra. Det saknades en spade på chassit så jag tillverkade en själv, packningen är från Black Dog, all wash blandade jag till själv med Humbrol enamel och deras thinner, chippning gjordes med akrylfärg (Vallejo) och dammet på vagnens underdel är simulerat med pigment från Mig, antennen har jag också tillverkat själv liksom antennfästet. Själva transportbanden runt packningen är tunt skurna tejpremsor, nedan följer ett gäng foton.
- Redigerat 2020-10-07 11:36 av Niklas
Skitsnyggt!!! Bra jobbat!
Vänligen, Morgan // Ilmavoimat
#12 Tack så mycket Morgan ☺
👍
#14 Tackar ☺
#15 Stiligt bygge, pansar i skala 1/72 är ofta förbisett. En trevlig skala som är en bra avstickare från det vanliga 1/35-spåret. Utbudet är inte lika brett, men det finns en rad guldkorn värda att bygga. Framförallt är det lärorikt att byta skala, tycker jag.
#16 Tack ska du ha Hayabusa, jag instämmer i det du skriver. 1/72 skalan är min favorit helt klart och att göra avstickare och byta skala ibland är bara utvecklande, nästa projekt jag ska bygga blir i 1/35 faktiskt.
den blev ju supersnygg. snyggt jobbat
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#18 Tack så jätte mycket wooderson!
Trevligt bygge!
#20: Tack så mycket!
Instämmer till fullo med tidigare omdömen 🥇
Vänliga hälsningar Roland Karlsson
#22: Det tackar jag så mycket för!