Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 789 ggr
[Hayabusa]
0

Wingnut Wings

Via Phil Flory (Flory Model) hör jag att Wingnut Wings är på väg mot konkurs. Förvisso ett obekräftat rykte än så länge, men mycket pekar på att det är riktigt. Dessvärre.

Maysula
0

Verkar vara på det viset tyvärr, att få det att vända nu i dessa tider är nog kört om inte grundaren själv, Peter Jackson gör nåt åt det. Så trist då deras modeller är i absolut toppklass, hoppas på det bästa

[Ilmavoimat]
0

Tråkigt när det blir så här, men tyvärr så hör inte plastbyggsatser med tillbehör till "dagliga inköp" eller "nödvändiga inköp" hos den breda allmänheten.

Just därför bör man stötta den lokala hobbyhandlaren i största möjliga mån, för annars tar de stora kedjorna (som ändå klarar sig genom krisen) över allting.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

commander79
0

Den här gången handlar det inte om någon ’vanlig’ konkurs. Kika på Britmodellers forum så får man svaret om vad som verkar ligga till grund för detta. Mer om statliga bidrag som förmodligen använts på lite fel sätt inom Jacksons bolag WETA. Dock är det inte 100 bekräftat att Wingnut försvinner än. Inget annonserat på deras sida annat än den vanliga soppan om Covid-19. Vi håller tummarna. /Andreas

[Hayabusa]
0

#3 Inte ovanligt att det vid dylika situationer spekuleras hit & dit. Lika vanligt är det att det är rörigt och svårt att bena ut - åtminstone för oss som står sidan om utan all fakta på handen. Om de är på ekonomiskt obestånd så lär det visa sig vad det lider. Personligen anser jag att de gjort ett suveränt jobb och levererat många fina byggsatser, men…att de samtidigt gett sig in i en smal nisch.

commander79
0

Helt rätt! Osannolikt fina prylar men som du säger, väldigt nischad. Förhoppningsvis rullar det på. Lancastern och Dr1an hade ju varit smarriga att glutta på :) /A

Maysula
0

Enl info på Hyperscale så är det helt kört nu :-(

[Hayabusa]
0

#6 Hmm…läser man vad som står på Wingnut Wings hemsida så tolkar jag det lite annorlunda.

JaGa
0

Har hört att Wingnötterna säljs slut fort hos dom olika näthandlarna… Vi var några som lagt in en gemensam beställning igår hos https://www.modellbau-koenig.de/en Där har högen av Wingnötterna minskat betydligt!

[Hayabusa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Är ingen fan av konspirationer, men det är ju en utmärkt "boost" för att sälja ut allt vad WW-byggsatser heter :) = "Vi lägger ner, ingen vet vad som händer med WW…". Oj, jäklar - bäst att lägga order på allt som går att få tag på….

Men, med det sagt - det är nog bara den absoluta inre kretsen på WW som vet vad som försiggår. 

Bild från WW´s hemsida.

JaGa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast för mig blev det inga Wingnötter, eftersom det inte finns i 1:72. Fick bli en sån här istället bl.a. i 1:72 från CMK…😃

[Hayabusa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*