Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1609 ggr
[Henke29]
0

Saab J-35 Draken :)

http://www.youtube.com/watch?v=jqiDEcfSnXs&feature=related

Titta och njut av ett vackert flygplan…

gigabyte
0

suck är så fin !!! Lansen är smäcker med, men tunnan ja den får väl gå Skrattande o 37 det förståssssss

[Henke29]
0

Ja dom planen är oxå mycke fina :)
Igentligen är 37an min favorit men de är kul att få se gamla fina Draken oxå…:)

[Tunnan]
0

Aaaaahh….vilken skönhet

gigabyte
0

min bror låg vid flyget skövde tror jag ,målet vad det , han är inte ett dugg flygintr  ,och jag som har ett stort flyg intresse hamnade i kustartelleri ka 1 :o(

gigabyte
0

För bövelrn inte skövde utan kalrsborg ( för mycket färg ånger ;o)

[Henke29]
0

jag har den boken F 6 Karlsborg :)
Var de inte så de hette ??

StefanW
0

#6 Jo, föböveln! Flört Hälsningar från omg 852

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Trevlig film med ett vackert jetplan! Tycker att sverige rent Allmänt gör snygga jetplanskonstruktioner.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#8 Men jag tror att 39.an blir vårt sista Svenska, då kostnaderna drar iväg för att få fram ett nytt plan.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Jo, det gör väl det! Inte billigt precis att utveckla nya plan. Det är väl därför de moderniserat Gripen.

Azgaron

ElLobo
0

Jag tror att det i framtiden blir närmast omöjligt för enskilda länder att utveckla och tillverka stridsflygplan av världsklass. Redan idag är ju utvecklingskostnaderna enorma, och det är väl därför det blir vanligare med multinationella företag såsom Airbus, Eurofighter, Eurocopter, Panavia m fl.

Azgaron
0

Ja, det är nog en trolig utveckling. Undrar vad den bär med sig i sitt framtida sköte?

Azgaron

StefanW
0

Ja, tänk om det hade blivit något av 37E Eurofighter…Det var väl den som vi aldrig lyckades att exportera till annat land av de som vi utvecklat och tillverkat själva.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#13: Ja, de aktuella NATO-länderna valde ju F-16 istället.

Fast om du tänkte på alla SAAB:s flygplan, så har jag en lång lista på misslyckade exportsatsningar.

[Henke29]
0

Ja man kan ju undra hur de blir efter Gripen…
Förmodligen som ni säger sista svenska plan…

Azgaron
0

Och som vanligt har det stora landet i väst trängt sig före! Annars hade det säkert varit en bra affär för lilla Sverige.

Azgaron

ElLobo
0

Det som är lite konstigt är ju att det inte var tillåtet att sälja Viggen till Indien p g a den amerikanska motorn. Däremot kunde det säljas civila flygplan med samma motor till Indien …

[Henke29]
0

Ja de där är ju rätt kontsigit de håller ja oxå me om..
Viggen var ju bättre än första Gripen versionerna oxå
Då menar jag JA 37D Viggen då slog den Gripen på några ställen..