Åhlens
Har just fått ett Åhléns presentkort på 100:-, det ser ut som ett kreditkort, vid närmare studium framgår det att man inte behöver handla för hela beloppet, man kan spara en del till ett senare tillfälle, man kan till och med fylla på kortet med pengar. Med andra ord är det ett Cash kort som bara gäller på Åhlens.
Så vad skall man använde det till då? givetvis är min första tanke att knalla iväg till Åhlens Lek & Hobby avdelning och se om det finns något matnyttigt, men jag har inte varit där på flera år, finns det överhuvudtaget något där? Har någon här på forumet varit på Åhlens citys varuhus i Stockholm nyligen och sett om det fanns nåt? Eller skall jag styra stegen mot någon annan avdelning
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Det enda jag kan svara är att det på Åhlens i Ludvika inte finns något inom modellbygget, däremot kan kanske ett besök på parfymavdelningen eller liknande vara av intresse. Där finns ju både olika filar och andra saker, samt
Någon i Stockholmstrakten kanske kan svara mer ingående på hur det ser ut i huvudstaden.

varför inte pincetten som omnämndes i en tidigare artikel, tror det var Stefan som tipsade om den, en ögonbrynsnoppare eller vad den nu ska användas till. En liten kraftfull pincett med inbyggd LCD-belysning, oslagbar närman pillar med små fotoets-delar bland annat, finns på Åhlens kosmetikavdelning…
/thomas

kolla under fliken tips & råd… här intill
Har länge funderat på att skaffa mig en mjuk borste tror man har den till puder egentligen men den hade varit bra när man vädrar med torrt pigment (tror jag )

vädrar med torrt pigment…
,jag brukar också hänga med tjejen när hon går till kosmetika avdelningen,hittade ett set med olika nagelfilar,kanon…lönar sig emellanåt.

Efter att ha spanat lite på olika avdelningar kom jag fram till att Åhlens inte har modeller längre, så jag travade iväg till kosmetikavdelningen. På NK kallades kosmetikavdelningen Jurasic Park, för det var där alla skräcködlor höll till. På Åhlens var det inte lika illa, jag la mig till med ett litet lager nagelfilar, en av dom kommer kanske i närheten av sitt avsedda syfte

Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Haha, prima. Jag fick en nagelfil av tanten vilken fungerar ypperligt. 
Min tant packade åt Depend ett tag så det hände ju att hon fick med sig hem nagelfilar mm.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#6 Det var fyndigt ,har dom elstängsel och så på kosmetikavdel??
Nä, tyvärr tillåts detta hot springa löst på stadens gator och affärer! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!