Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 779 ggr
theswed
0

Badger sprutor

Tänkte köpa ny spruta sneglade på den här

http://www.rebell.com/butik/produkter.pl?falt=1&varde=BA175%2D7&mall=mall_vara.html&tillbaka=falt%3D3%26varde%3DBADGER%2BAIR%252DBRUSH%26sok%3D%26mall%3Dmall%5Flista%2Ehtml%26sida%3D1

Kom gärna med förslag också     sprutan ska ha en kopp  vill inte ha med tex glas burk under

StefanW
0

Då är det nog frågan om du inte skall välja en Evolution

Själv har jag en Badger Crescendo 175T som jag haft i många år nu. Den har glasburk undertill eller en metallkopp, Evolution däremot har en fast överliggande kopp.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

theswed
0

Fast det gör inget i fall det är metallkopp under  tycker där imot att glas burk verkar klumpigt 

men du e nöjd med din  badger  175 stefan ??

StefanW
0

#2 Ja, utan större tvekan. Handen på hjärtat, om jag stod inför valet att köpa nytt idag så hade en Evo fått några fler plus i mina ögon. Dock vill inte skiljas från min Badger idag! Det bästa vore om du fick tillfälle att prova båda!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

theswed
0

ja då var det beställt en spruta   har velat fram och till baka   det blev en iwata    läste att flera var mycket nöjd med dom sprutorna    så det blev en  sån här    hopps den e bra

http://www.daveart.com/airshop/produkt.asp?pid=H4001&undermeny=airbrushpistoler

Fast jag köpte den på ebay  det blev 950 med frakt    får se i fall det blir tull  men det e billigt endå :)

StefanW
0

#4 Då håller vi tummarna för dig!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

theswed
0

Funderade bara lite    munstycket och nålen e 0.2mm  och man kan ha som störst 0.3mm   är det för litet eller lagom ??

StefanW
0

#6 Nu har jag inte provat den själv, men om jag inte är helt ute i manegn och cyklar med fyrkantiga hjul så skall det gå att ställa sprutbredden mellan hårfint - 25 mm med 0,2 nålen och det är ju bra!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

theswed
0

#6   låter bra tack