Sd.kfz.131 MARDERII

#0. Du har ju ett sanslöst byggtempo pebben! Skall du in i guiness rekordbok?
Men det der ju så bra ut! Har du grundat med mattsvart, eller är det wash??

Otroligt byggtempo! Har du tuggat på någon lustig svamp..?
Eller är de limångor?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
hehe! nä nån svamp har jag inte varit på. men jag var ute i snöblandat regn förut idag och blev lite sugen på mitt ardenner prodjekt men tyvärr så får det vänta ett litet tag
mardern var faktiskt lite lätt påbörjat men dom skall ju också byggas så? den är kant grundad med nato svart (mörkgrå)
och sen är det lite wash i kanterna har fått dit banden och lite små grejor men mer bilder kommer!
//pebben
Ser bra ut! Det var som sagt hemskt vilken fart du fått upp på byggandet! Ska bli kul att se mer av den här!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#6 Ser mer ut som nån hållare eller nått.
Azgaron
ja det är var det är också. har tittat på nätet och radion ska sitta mellan pinnarna ska se om det inte går att snygga till det lite
//pebben
Ujuj! Då fattas det allt lite granna! Hoppas du kan få ihop det på nått vis.
Azgaron

# 9 "lite" plastic card!? 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
snarare rota i skrot lådan men jag hittar inte den jag vill rota i har nog packat ner den redan är jag rädd! aja får släppa lite på kraven och slänga dit nått så att det går att fortsätta det här stoppar ju upp hela bygget! kanonen är ju klar att stoppas i mm
//pebben

ahhh, snyggt (som vanligt pebben) :) väntar med spänning på Tamiyas Marder III som ska dyka upp i vinter
/thomas
#15 tack thomas! ja det ska bli kul att se vad tamiya kommer med under vintern. det är ju en del på gång!
//pebben

#13 & 14. Va fint pebben! Säger som ovanstående: Snyggt som alltid!"
De var snyggt gjort :)
tack pojkar! det värmer själen i en annars rätt så kall lägenhet! Brrr!
//pebben
# 19 Jasså har du en kall lägenhet ????
ja blir ingen ordentlig värme på ellemänten! men det blåser nästan rakt igenom dörrarna hårt att bygga me kalla fingrar
nåja ska ju inte bo här i så många dagar till så det är bara att bita ihop
//pebben
Aha de låter inget vidare att de är så kallt.
Hoppas du får en bättre lägenhet då ;)
Om de är nu en lägenhet du ska flytta till??
jo det blir en lägenhet på 2rok på 62kvm så man får plats med sina modeller hehe! (bor i en väldigt liten etta just nu)
//pebben
Jaha okej :(
Ja du har en del modeller byggda misstänker jag :)
mnja några är det ju men så vill jag göra några plattor till mina pansar byggen och det tar ju lite plats ..och .. så har jag väl inte tänkt sluta med att handla nya modeller hehe som det är nu ialla fall så ramlar det in fler nya än jag hinner bygga! men det e gott med ett litet lager vi kan väl kalla det för pansions sparande hehe!
//pebben
Jaha de kan man kalla det :)
Har själv många modeller som jag har på lager och nu börjar de vara sånna som jag inte vill bli av me oxå,
Ska försöka ge mig på nu och bygga en Stridsvagn och de blir nu i Skövde :)

#26 Då bygger du väl något från P4! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
En svensk maskin kommer det att bli 

#28 Nyfiken! eller avslöjar du inget förrän på lördag?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Jag kan säga så mycke som Trumpeter i skala 1/72
#14 Ser u betydligt mycket trevligare ut, även om bilden kanske var lite ofokuserad.
Lycka till med den nya lägenheten!
Azgaron

#30 SSSSSSSSSSSSSS ? 
Stefan - Modellbyggare
http://www.foreningen-stridsvagns.se/news.php
Den kommer jag att börja me i helgen:)
Har aldrig byggt stridsvagn förut så nån ggr blir ska man börja:)

#33 Det skall bli skoj att se!
Stefan - Modellbyggare
Jepp de hoppas jag me :)
Hoppas man kan få lite bra ideer..

#35: Nu gav du MIG idéer! Du är ju riktigt elak! 
Jag får nog plocka med min lilla S-vagn jag också, bara ifall-att … 
Hemskt vad mycket S-vagnar det verkar vara på g just nu, rena gruppbygget nästan
Jag har ju börjat lite på min också.
Azgaron

#37: Det kanske vore ett intressant förslag efter nyår; GB S … 
#38 ja, varför inte, men då måste jag vänta eller skaffa en till, B-versionen kanske.
Azgaron
Ja de hadde vatt kul :)
Men som sakt detta är mitt första stridsvagn bygge.
Så de lär nog ta sin lilla tid nu..

#39: Eller bara låta bli att slutföra projektet innan ett gruppbygge startar …
Men lura inte ner mig i lerträsket nu också!
Då blir jag ju bara förvirrad.
Jasså men lerträsket är väll en kul grej ;)
Har faktiskit en del stridsvagnar jag kan tänka mig bygga,,
Skulle va kul att få tag i nån fin rysk i skala 1/35 pluss lite figurer till den..
tamiya har en T-55 som ser rätt skaplig ut
lite nytt för mig men ändå
//pebben
Mycket snyggt, pebben! Ser verkligen bra ut med lurar och allt!
Azgaron
Tjusigt! Nä, kammo är inte alltid så lätt att måla, fast det är ju klart det underlättar säkert om man bestämt sig för vilket.
Azgaron

ränder ränder ränder. :D
Den ser väldit bra ut :)

Fläckar, fläckar, fläckar !!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Mycket läcker
, lägger du svart skugga på dom delar som du vill" synas" ( för skuggning )eller målar ni hela modellen på engång med svart som bas färg ?
jag målar alltid den färg som jag ska ha som bas först sedan skuggar jag kanter o dyl(pree paint) med nato svart (mörk-grå) och eller mörkbrun det beror på. sedan kommer det ävän en wash på i skarvarna där blandar jag svart/brunt för det mästa
om jag inte målar en vagn grå då bas målar jag först och lägger skuggorna uppe på i stället.
//pebben
ok jag tror att förstår .får mina byggen i nästa vecka
tar ett foto på den i låda ,så lite råd då skulle inte vara fel( om ni vill
) men nu går jag i väntans tider , skall köpa en ny air b har en för 89 pix , tänte köpa en lite vassare en" på jula har dom en för 295 pix ,den har vissligen en fast kopp så det blir ju en del rengörning mellan varven men det får gå , vill inte köpa för dyrt men en sådan där aztek skulle inte häller vara fel det är bara priset på den som är fel
se bara till att du skaffar en sk double-action spruta allt annat är värdelöst! vid tex kammo målning! cleas-olsson har en för ca 350 tror jag som går att annvända ett tag i alla fall har hafft ett par sådana men hafft lite otur med hållbarheten
vad det gäller råd så är det bara att fråga på så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig på traven! hoppas att du kommer att trivas här i träsket! 
//pebben
Ser helt ok ut i mina ögon! Lite vädring så blir det superbt!
Azgaron
Den ser jättebra ut
Starkt jobbat Pebben
Läcker !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det ser kanonfint ut,tummen upp!!
tack ska ni ha pojkar!
jag blev som sagt inte nöjd med kammot men det är mera färgen som inte blev bra då sprutan trilskas! men ska försöka att släta över det med lite damm hänga på utrustning mm. annars blev jag rätt så nöjd med den med tanke på att det är en gammal modell
//pebben

#61: Där ser du du! skulle följt mitt råd, fläckar 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
hehe! ja förmodligen!
men nu blev det ett fläckfritt bygge 
//pebben
#63 Hehe! 
Azgaron

Härligt bygge pebben!!
kul att du gillade bygget! 
//pebben
Nice! Den tycker jag absolut att du ska vara nöjd med! Snyggt byggt och målat!
Azgaron
Snyggt bygge Pebben :)

Kul att se pebben! Hoppas flytten går bra!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ränder är klockrent. :) Ser fint ut.
man tacker för dom vänliga orden!
flytten hm ja jo det blir nog bra bara jag kan få köra bort lite grejor! det står låder och prylar överallt här så jag har snart svårt att ta mig fram i lägenheten! men får jag bara nycklarna så att jag kan köra bort några lass så blir det bättre! hehe! ja flytta har nog alla här gort någon gång så ni kan nog tänka er hur det ser ut hehe! 
//pebben