projekt Bonehead

Tvärtuff!!! Du är verkligen bra med sprutan! 

Tackar Sven-Erik,synd att man darrar så mycket i handen.

Så fräck!!! Min sambo höll på med airbrush och liknande motiv för många år sedan (fast på duk). Han skulle gillat denna skarpt också, så tummen upp! Nästa bild får du ha den på dig :)

Tack Celia,nu återstår ca 7 eller 8 lager klarlack,sen ska dess ägare få den,hjälmen är inte till mig
….
jag tycker att det blev en fullträff! tror att det blir lite för mycket om du lägger dit mera!
mycket snyggt!
//pebben

Ja Pebben,det blir nog lätt så,så det får vara punkt på denna kreation
.

grym, heavy metal för hela slanten :)
Superläcker och supergrym! Mycket snyggt lackerat!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tackar,måste bara köpa klarlack imorgon,enda som är öppet är Biltema…..hmmm,deras klarlack är väl sådär…
lite blå transparent kanske?
//pebben

????? do explain….pliis
det är en genomskinlig färg så det som är vitt blir blåaktigt!
det är skit läckert! 
//pebben

Jätteläckert!
Till TommiN: Får du betalt för utsmyckningen, eller är det bara av rent intresse för airbrush som du gör sådant? Jäckligt läcker måste jag säga förresten :)

Just den här hjälmen så var det sagt att han inte behövde betala,utan att det var bra träning för mig,men nu så vill han betala för den,så….inte mig emot,det har ju gått åt lite färg,lite maskeringsfilm…mycket tålamod
.
Kan man skicka sin fina svarta mopedhjälm till dig och få den lackad av dig till nått bra pris ???
# 23

Det ska inte vara några problem Henke,vad hade du tänkt dig på hjälmen??
Jag får ta och fundera lite på det :)
Men några snygga F-16 Plan hadde inte suttit helt fel hehe

#27. Nä fy sjutton vad tråkigt!!! Känns så trist när man har lagt ned ett jäkla jobb på någonting och sedan förstörs det av något sådant!

#27: Vad tråkigt! Inget kul när sådant händer!
Nä, verkligen inte!
Azgaron

Vi får se vad som händer,jag ska försöka rädda hjälmen,måste nog ta riktigt fint våtslippapper och slipa ner ytan,sen på med 2-komponentslack.
Lycka till!
Azgaron

Snyggt som f-n, synd på klarlackningen. Jag hoppas du får/fick ordning på det hela.
kan du ev fixa till en hockeymask och isåfall hur mycket vill du ha för det

#34 det ska nog inte vara några problem,priset beror på motivet,men jag tar ju inte flera tusen
.

Just nu ligger Projekt Bonehead nere för räkning,men återupptar det snart…..kanske.