Sökes: figurer!
Är på jakt efter marscherande/gående (ej i strid) Brittiska infanterister 1914-1918 i skala 1/35. Är det någon som vet om det går att få tag på?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
försökt skicka med en bild men det gick inte för sig! härmmfff
tänk om det kunnde gå en vecka utan nått krångel?
nå icm har ett sett i 1/35 fast dom gör nått mellan ting mellan slåss och marcherar! kolla på volat så får du se vilka poser dom har
//pebben

Är det denna du tänkte på?

Stefan - Modellbyggare
jupp precis!
//pebben

För att min diorama idé skal hålla, så skall de vara mera "passiva"…
Det kanske finns andra som går att göra om!? Det var ju med en del Australiensare och Nya Zeländare med bl.a. dock så vill jag gärna se dem med hjälm och inte deras "slouch hat" och gärna med full packning…
Den stora skillnaden var väl benlindorna som var till knäna under WW1, men inte under WW2, så det vore väl inte helt omöjligt att konventera från WW2 till WW1!?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

tjenix Stefan, slängde ut en fråga åt dig om detta på armorma.com, svar kommer nog snart :)
/thomas

http://www.coloradominiatures.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2613
en länk medan vi väntar ;)

http://www.thefusilier.net/british.htm
MEN jag tror att dessa är större än 1/3-figurer tyvärr, synd, de verkar vara snygga

#5 Tackar! då väntar vi och ser om det kommer några positiva svar"
6, 7 snygga figurer!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
tamiyas set med 5 st gående engelsmän hadde ju varit pärfa om det varit ww2
//pebben

#10 Tackar! Det var precis det som jag sökte! Nu skall vi se om det går att beställa några…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

lycka till
:)
/Thomas
hm det blir väl en 120:- st + moms + porto?
//pebben
Billigt och bra! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#14 Inte billigt om jag får tycka! Dock så är det ju vitmetall figurer och förmodligen hög detaljrikedom, det tål att funderas på…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Nä, det var ju inte det ju! Jo de är säkerligen jättefina, men som sagt plast hade nog varit lite billigare.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!