Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 678 ggr
pebben
0

EN TREVLIG PANSAR NYHET!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu är dragon på g med en ny tigerI med zimmerit!

//pebben

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=74c8f7ed-93ef-4c64-bb78-553874985d40&Filename=TIGERI zimm.jpg)

Greenhorn
0

Ah, åter en modell i min "måste-bygga-i-vinter" lista Skrattande

pebben
0

först ut med zimmerit blir en kungs tiger  och jag vill nog ha båda!  Fot i munnnen

//pebben

StefanW
0

Vad hamnar den i för prisklass?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ser ju trevligt ut! Har inte gjort nån tank med zimmerit än. Ja, priset skulle vara intressant att veta.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

cyberdemon
0

http://www.planetarmor.com/forums/showthread.php?t=4262

olika kommentarer från pansarvärlden ang denna nya Tiger från DML… 

/thomas

madland
0

Okej, vad är zimmerit?

starhawk
0

#6: Det är ett sorts cement som anbringades på pansaret för att förhindra magnetladdningar att fästa

Personligen skulla jag aldrig köpa en zimmerit-modell, jag tycker dom är fula!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

madland
0

ah, jag förstår. tack för svaret.

pebben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är ju också så att dom mäktigaste tyska vagnarna gordes mellen 43-44 och ska således ha zimmerit men det är ett himmla jobb tyvärr.  9 sep 1944 slutade dom att lägga på det så om du bygger en jagdtiger så behöver man inte tänka på det!

skickar med en bild på en tigerI late så får du bedömma själv vad du tycker

//pebben

madland
0

Jupp, tror jag har koll på hur det ser ut. Jag har nog rentav kännt på det i verkligheten. ;)

pebben
0

axvall?

//pebben

madland
0

näe, i ett annat sammanhang. iofs kanske man skulle ta o besöka muséet i axvall någon dag, aldrig varit där trots att det nästan är gångavstånd dit. Räcka ut tungan

StefanW
0

#12 Vi måste passa på innan de flyttar till Strängnäs!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Greenhorn
0

När ska dom flytta??

StefanW
0

Enligt rykten så är Axvall öppet t.o.m. sommaren 2008 sedan kommer det nya att öppna i Strängnäs 2010…

Är inte 100% säker, men mycket lutar däråt. Min förhoppning var att de skulle få ta över industrilokaler inne på Volvo, så skulle de bli grannar med P4…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Greenhorn
0

Det hade ju vart perfekt om alla vagnarna hamnade bredvid P4. Strängnäs är ju en bit längre bort tyvärr. Som straff åt Axvalls pansarmuseum tänker jag inte berätta vart på kråks skjutfält kungstigerns domkraft ligger begravd, he he. Förresten minns jag inte det nog ändå, det var nästan 20 år sedan våran fänrik (minns ej hans namn) visade oss rostklumpen till domkraft i en dunge full med sly.