Litet vinterdiorama
Coolt
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Äntligen:) Den där snögubben känner jag igen! Riktigt roligt att följa detta. /Erik
Snyggt. Vad är det för skala på figurerna?
#5 Ha,ha….ja du Erik,jag har inte din förmåga att omsätta storslagna dioramaideer till verklighet så jag kör på det minimala.Men tanken var god från början så snögubben dammas av. #6 Tackar!Gubbarna är resin 1/35 och inköpta på Aliexress.Antagligen kopior av någon stackars etablerad tillverkares figurer.
Gillar uppställningen, snygga figurer(och snögubbe)!
Kul med något annorlunda, blir läckert. 🙂
Mvh Jocke
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Jag använder i princip tre nyanser till hudtonerna.Blandar dom vid behov med vitt för highligts. Brown Sand tycker jag är en bra grund för ansikten.Dom två övriga lägger jag på i tunna lager för att bygga upp hudfärgen. Lägger inte ner något större arbete på ögon.Dom syns ändå inte från en halvmeters håll.
Riktigt coolt bygge, gillas skarpt. 👍 👍
Mvh Jocke
Virgil
Blir ju väldigt effektfullt med bara några gubbs och en liten platta, snyggt (sen ser jag ju gärna tigern målad i framtiden)
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#15-16 Stort tack grabbar! Jag tycker det är lättare att få till något om jag jobbar med små ytor.Tigern ska byggas men jag blir mörkrädd när jag öppnar lådan.Då jäkla mycket delar.
Jäkligt snyggt och roligt diorama. Vilket finurligt sätt att göra snö på. Det måste jag pröva någon gång :)
Less is more! Hur coolt som helst:) /Erik
Ser riktigt bra och läckert ut. Ska köpa en burk bikarbonat och testa på att göra snö.
Hittade lite växtlighet när jag var ute med jycken som fick bli ryska snår.
Läckert Robban! Riktigt snyggt med lite snö på växterna! Coola figurer och en riktigt välmående snögubbe:) Applåd! /Erik
Hatten av för ett lika minimalistiskt som välbalanserat diorama! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Så snyggt Robban, gillas skarpt!
Kanonsnyggt alla tummar i vädret. Önskar verkligen att jag kunde måla gubbs
Det bygges gillas verkligen, riktigt snyggt blev det!
Kanonläckert. 👍 👍
Mvh Jocke
Virgil
Robban, tidigare såg jag bara bilderna i telefonen, nu när jag kollat i en dator där bilderna är större ser jag hur extremt snygga figurerna är. Ditt bygge går ju ganska enkelt att expandera genom att placera ett fordon bakom soldaterna. Kanske dags att bygga en sleten stridsvagn med vinterkammo?:) Tog mig friheten att tuffa till en av dina bilder:) /Erik
Tack för era värmande kommentarer. Kul att ni uppskattar mitt lilla projekt. Jag är själv fövåndad över hur långt man kan komma med så få ingredienser. Erik,stort tack för ditt fotojobb. Du är inte bara en vass dioramaproducent,dina foton börjar mer och mer se ut som bilder från någon dokumentärfilm från tiden. Ett fordon kommer det att bli men inte i detta dio. Sitter och filar på en ide med ökentema. Kommer bli skönt med lite värme efter all snö. En britisk Valentine II tank,några gubbar och en kamel……
Öken gillar vi, kameler likaså:)