c4 open
Nu ligger det ett par bilder i mitt fotoalbum från C4
Har för sökt ta så att alla smaker tillgodoses
Kom på att jag nog skulle skriva lite om evenemanget från min synvinkel.
Man kom in på Museet och direkt började försäljningsstånden dyka upp. Ganska trångt om jag får säga det och faktist var jag besviken på priserna CA 300kr för en pansarmodell i 1.35 hos butiksstånden
Jag handlade av en mindre firma /person och gav 180kr vilket var hyfsat tyckte jag
Längst in i denna korridor av försäljningsstånd gick det en gång till ytteligare ett litet rum där det såldes bla radiostyrda tanks och tillbehör (Gubbar osv) därifrån gick man igenom en dörr och där fanns utställningen som bilderna kommer ifrån.
Kontentan av det hela är enligt mig att lite större plats.Billigare priser men i övrigt hyfsat trevligt
Nu var detta min första tillställning så jag vet inte om det alltid är så
Micke
Kul att läsa dina intryck från utställningen! Jag ska dit imorgon och det är första för min det med. Ska bli spännande att se.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tackar för bilderna! Det var många fina och udda byggen som föll mig i smaken!
Att det blir trångt är inte bra och prissättningen kan man fundera på många gånger. Ett försvar för handlarna är att de skall packa, åka långa sträckor och stå där i två dagar. Så länge priset inte överstiger vad man får betala för nätköp inom landet, så kan jag köpa det (man slipper ju fraktkostnad m.m.). Dock skulle jag vilja se mer "mässerbjudande"

Ett Stort plus är ändå det att man får träffa och tala med både handlare och andra byggare under trevliga former!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Tack för bilderna, säger även jag.
Hoppas de kommer lite fler bilder sen under dagen :)
Men dina bilder var kanon tack så mycke:)

Hittade lite fler bilder på en photobucket som tillhör finlir på ScaleRacers.
http://s93.photobucket.com/albums/l66/finlir/C4%202007/?start=all
Sådär! Nu har man varit där också! Det fanns ju en hel del att se, och det känns som man missat massor, trots att jag gick flera varv i utställningslokalen. Det var bara tre saker som jag var lite besviken över. 1. Jag glömde kameran! 2. Jag var så upptagen att traska runt och kolla att jag glömde kolla på föreläsningen! 3. Jag hade alldeles för lite pengar!!! Fick ändå med ett par saker från Valle.
Där var ju en del verkligen sevärda modeller och att få se dem irl var ju verkligen en höjdare. Vinnaren i big smile var kul!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Jag skulle har varit med men fick tyvärr förhinder av annat.
Känns som om man missat något 

En artikel i Sydsvenskan om C4-Open

#9-10 Det var trevligt med bra reklam för hobbyn!
Stefan - Modellbyggare

Och i Skånska Dagbladet …
http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071029/DAGENSTIDNING/710290004