Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 1184 ggr
Orso
0

Hawker Sea Fury T-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått färdig en gammal surdeg som legat och jäst.

Orso
0

1/72 Hawker Sea Fury T-20 från PM-models

Orso
0

En enkel modell med få delar. Känns som gamla Frog byggsatserna i plastpåsar ungefär.

Orso
0

En tysk måldragare men delar till måldragningsutrustningen fanns inte med i satsen så det fick scratchbyggas.  Vingtankarna var alldeles för stora så jag plockade nya från en Academy Hawker Tempest

Banjoman
0

Läckert! En ovanlig prototyp (antar jag)  och ett likaledes ovanligt, men också mycket trevligt, färgschema! 👍

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

[krutgubben]
0

Riktigt fin kärra Björn!

Orso
0

Nej det är ingen prototyp. Det är en målbogserare som drar mål för skjutövningar. Jag vet inte varför jag köpte modellen, troligen var det färgschemat jag fastnade för. Nu ska jag få klar min Meteor-bogserare sedan ett par SAAB i samma roll.

Banjoman
0

#6 Med prototyp menade jag förebild, och min tanke var alltså att anta att det är fråga om en ovanlig förebild, jämfört med alla Messerschmittar å kompani (inget ont om Messerschmittar, men man kan knappast skylla dem och deras gelikar för att vara ovanliga förbilder för modellbyggande … 😉).

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

JaGa
0

Kul Björn med lite udda flyg…👍

Jag har skaffat mig en likadann, fast utgiven av Matchbox.

Man hoppas få se den "live"  på Matchbox SIG:en i vår…🙂

flyingdragon
0

Kanonläcker, kul med en annorlunda märkning.  👍

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

DIOWORK
0

Cool, av någon anledning tycker jag formerna på planet känns lite "ryska" vet inte varför. Snygga färger med. Tummen upp:) /Erik

Roca
0

Fin!

Har den här byggsatsen också liggande nånstans; men är det så att den från början saknar måldragarutrustningen, eller var det just din sats som inte hade dessa delar?

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Orso
0

Måldragarutrustningen finns inte med i byggsatsen.