Gripen ritningar mm
Såg det här inlägget på IPMS Stockholm. Där finns en länk till ett bygge på ARC som jag tycker är mycket snyggt. I texten erbjuder han skisser på de konverteringar han gjort i pdf samt en ritning på Gripen. Jag tog kontakt med honom och fick de här dokumenten. Mycket av de han gjort finns ju nämnt i en artikel på IPMS, men dessa innehåller mått också. Huruvida mått å sånt stämmer vet jag inte, men om nån är intresserad så PMa mig med epostadress så mailar jag dem. Annars kan man ju PMa honom också.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Oj, det är ju ett sånt plan som står på en tomt här i närheten. Den mannen bygger nog inte modeller, han samlar på originalen 
Hehe
Hade ju allt vatt nått att ha ståendes på tomten.
Azgaron

#1. BILDER!!!!!!!

Jag tänkte faktiskt ta med mig kameran när jag skulle iväg, men sen glömde jag den. Där står tre plan och en massa fordon. Alla skåningar vet nog var det är (utmed E65:an). Han verkar samla på det mesta som har motor?!

#5. Jag kommer att påminna dig varenda dag hädanefter…

Finns det inga snapphanar här inne som vet vad Celia syftar på?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Låter intressant! Ta som sagt gärna några bilder.
Azgaron

Menar du vägen mot skurup från malmö Celia?
Det är väl en Drake och nåt civil plan, cessna eller nåt.
Såg att där va något nytt men han inte se vad(samma fart där som när man kör i häckeberga) 
Jo det är en drake
Han brukar ha utställningar där på gården för motorintresserade

#9 - för mig ser alla likadana ut
Jag har inte en aning om vad det är, hörde bara att han fick den gratis från Sturup då skrotningskostnaden skulle uppgå till många hundra tusen annars.
Sen får du gärna sänka farten i Häckeberga, jag är inte intresserad av att behöva gå och plocka upp bitar av dig när du har fastnat i mina träd
Sen ömmar jag både för "min" räv, "mina" vildsvin och alla hjortarna, så om du inte är rädd om dig själv så kan du kanske tänka lite på dem 
Mvh, Cecilia
Är det han Richard Andersson ni menar, han som skriver om plastmodellbygge i SFF?
En mycke trevlig kille, och hans far är lika trevlig han, fast han håller mara på med lastbilar i skala 1/1
Har varit där flera gånger, och tror mig…han kan bygga modeller han.

#12 - jag vet dessvärre inte vad han heter, bara var han bor.
leo kanske vet?
Det måste vara han, det står Häckeberga på vägskylten till höger när man kommer ifrån Skurup?
Har varit i dom områderna väldigt mycke de senaste åren, så jag har kanske kört förbi ditt hus Celia…Vem vet?
Har varit på så att säga på slottsrundor, slott och svensk historia är mitt andra intresse.

#14 - helt korrekt :) Sen om man kör ner mot Häckeberga och förbi hans hus så dyker det en stund senare upp en skylt åt Janstorp. Tar man ner där så kör man förbi mig efter några minuter. Fast jag misstänker att du har fortsatt rakt fram mot slottet och sjön :)
Janstorp känner jag igen jaa, men som du säger så har jag kört förbi den och fortsatt emot slottet.
Jag heter Jan så det är väl därför jag kommer ihåg den skyllten 
http://www.sff.n.se/
Detta är sidan till Svensk Flyghistorisk Förening, en mycket bra förening för oss som är flygintresserade.
Jag är medlem där och det kanske det finns flera här på forumet som är, nägra vet jag är det.?
Jepp jag är mer där ;)
en mycke bra tidning om man gillar flyg :)
13 Nä jag vet tyvärr inte vad han heter Men jag vet att han brukar ha fordonsträffar där med bla sitt i en Drake.
Har aldrig varit där men kommer man på E65:an så ser man planet.
Janstorp där har jag varit ett par ggr på loppis med min fd
Sist men inte minst du slipper iallafall en cykel i träden. det hållet har jag aldrig kört. Brukar köra Dörröd. Häckeberga, Genarp

#19 - ja men då får du ju testa att skita i Genarp och vända mot Rockarp vid sjön nästa gång. Men se upp för alla andra cyklar, en dag räknade jag till närmare hundra stycken under en dag, och då missade jag säkert en hel del… 75% kör som galningar och de restrerande glider :)