En liten Stuart från AFV
Målet med övningen, och som jag blev nöjd med var att skapa bilden av skitiga sidor som någon för sökt skrubba rent fläckvis., om jag tar mig tid att färdigställa den ska väl band och hjul skitas ned så att de harmonierar med sidorna,just nu ställs den nog till handlingarna en stund
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Jaha det påminner mig om när man ser en smutsig bil och man ritar en en sur gubbe😃Det blev jätte fint gillar baken mest med det grymma gallret och kulsprutan!
Resultatet är väldigt fint! Riktigt fint bygge! Tråkigt med bristande kvalité. Jag gillar inte AFV club. Deras byggsatser är inte min favorit efter två försök där båda har varit skeva.
Jag tycker den ser helt ok ut, detaljmåla och fixa det sista så blir det riktigt bra! Den har ju fina detaljer med galler och sånt baktill, "hedgerow cuttern" framtill är ju riktigt cool! Angående fönstret som till synes inte har någon funktion, jag skulle tro att det är uppfällbar ruta som skydd för föraren när man kör med luckan öppen?
tack killar. jo det skulle nog gå att lägga lite jobb på den här så att den ändå skulle se ganska ok ut. vi får se om jag gör det.
har en sats till från afv liggande, det är en kanon till vietnamdiot, så den skall väl byggas, men sen kommer jag nog välja bort afv tills jag läser någon recension som säger att de har bytt plast. som det var på den här är ju närmast att beskriva som att jobba med klarplastdelarna alltså sprött och med risk för fula märken i delarna. själva satsen var faktiskt fint detaljerad och det var många små delar, men jag lyckades inte med att få till dem riktigt eftersom de hade en tendens att spricka lite när man tog loss dem, inte så att själva delen sprack, men kontaktytan mellan gjutstam och del liksom sprack, med resultatet att själva delen tappade små flisor vilket sen gör att det är svårt att få delen att se bra ut, ok jag vet en dålig smed klandrar järnet, men det blev liksom lite trist att jobba med så jag kan väl sälla mig till de dåliga smederna i det här fallet. likaså resulterade det i att de små delarna var svåra att skägga och därmed blev passformen ganska kass, och resultatet inte så snyggt. sen är vi väl olika som människor, en del ser det som en utmaning och tycker att det är kul, jag tyckte att det var trist och mekade liksom bara ihop det så fick det bli som det blev. målningen blev som jag ser det lite kul. sprayade sidorna med ett tunt lager ljusbrunt, doppade sedan en pensel i valejo Wood och blåste stänk, och tog sen snabbt en tops med lite sprit på för att gnugga vissa ytor rena, det var en effekt som jag vart nöjd med. utifrån mina foton på arsenalen så hade flera fordon just den effekten, att de var ganska skitiga, men att någon hade kommit emot, frivilligt eller ofrivilligt och skapat "rena" ytor
Häftig liten tank!
Blev en kanonfin vagn. 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
👍
tack killar
Jag har aldrig byggt något av AfvClub, men ändå gått och inbillat mig att det var fin kvalité. Men inte många här verkar ha de upplevelsen på sistone, trist.
Men du har gjort ett strålande jobb med den! Idén med att någon gått och "handtvättat" på sidorna ger en häftig känsla av närvaro! Bra tänkt!