Modellbygge iFokus-träff?
Henke29 kom med ett mycket bra förslag i en annan tråd:
"Det skulle vara kul om vi hade kunnat ordna något möte med de som är på Forumet här och bara träffas och prata en kväll eller så."
Och jag och många andra som svarade i den tråden tycker också att det vore kul! Om det fungerar …
Tittar man på undersökningen som finns här på forumet, så bor 11 av de 31 som svarat i Västra Götalands län (många av dem i gamla Skaraborgs län), 5 i Stockholms län och 3 i Örebro län. Resten är utspridda i landet.
Alltså skulle vi kanske (om vi nu bara tittar på denna undersökning), om vi ska träffas, satsa på att mötas någonstans i Skövde-Örebro-trakten.
Tycker ni som inte redan har gjort vågen och hoppat av glädje att det kunde vara intressant? Och var skulle vi då träffas?
Kom med förslag och synpunkter!
Trots att jag bor en bit ifrån, så hade jag tyckt att det hade varit kul om vi kunde träffas. Kan jag bara ordna så jag kan ta mig dit på nått sätt, går det ju bra.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#0 Jag har ca 342km till Skövde och 467km till Örebro. Krävs en del logistik att hysa in folket, men det skulle vara kul. Det finns inga nedlagda regementen med stora lokaler lediga? 
Och tänk, när man väl kommer fram så har man glömt att ta med bygglådan 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#2: Logementen är en möjlighet i Skövde, men är ofta besvärligt (t o m för frivilliga försvarsorganisationer m fl), men jag håller på att kolla en sak när det gäller Örebro. Jag återkommer …
#3 Kolla eventuella kostnader. Jämför att hyra t.ex ordersalen på FV-museum, 1500:-/dag. Tillkommer kostnad för vakttjänst utanför muséets ordinarie öppettider, men har vi inte rätt personal här på forumet för det. 

Beroende på när en eventuell träff kommer att äga rum, och beroende på antalet deltagare, finns möjligheten att träffas en lördag i Örebro och använda Örebrogängets tillfälliga lokal för övernattning också. Då är det ingen som behöver hasta iväg för att komma hem om den personen inte måste.

Om ni vill ha en gratis lokal utanför Skövde är det bara att hojta till. Jag är vaktmästare i ett församlingshem och det går bra att låna. Det är stort så det finns även övernattningsmöjligheter.
Skövde har ju mycket bra tågförbindelser. Om man bokar i god tid kan man åka ruskigt billigt, 95:- enkel resa är det billigaste jag sett. Hämtning från Skövde station ordnar vi enkelt.

#6: Perfekt! Det låter som en jättebra idé.
Skrap, skrap … Glömde ju bort vad du jobbar med i hastigheten … 

#7. Vaktmästare i kyrka, församlingshem och prästens trädgård :)
Det skulle sitta fint.
Man kan ju även samåka isf
Martin.
#6 Det låter trevligt. Blir det månne hämtning med häst och vagn ? 

#9: Jamen det är ju självklart! Klart mycket bättre att ta de slantar man kan spara på bensinen, och lägga dem på modeller och tillbehör istället.
Och, som du är inne på, så får vi se vad det är som medlemmarna vill med en träff. Om det ska byggas eller om det kanske bara träffas, köpa/sälja, kolla lite på vad andra har gjort och bara snacka skit! Eller alltihop!
Därför uppmanas alla medlemmar på sajten att komma med synpunkter, både på plats och tid men också på vad vi vill med själva träffen!
ha ha! jag får väl utgöra en spanings styrka då den 19e 
//pebben
Tycker att det börjar låta riktigt lovande
Frågan är ju när? Det vore kanske bra om det inte krockar med andra träffar eller tävlingar. Nu i höst/vinter eller nästa år?
Azgaron

#10. Snart har jag ett 4-spann med svarta shetlandsponnyer ;) Det anländer två nyinköpta på onsdag, men det tar ett tag innan de är tillräckligt utbildade :)

#13: November-december-januari är väl de månader när det inte förekommer speciellt många andra evenemang, och sedan börjar väl allt igen med CCM Open i februari. Men det är kanske lite mycket av andra saker under december, så jag vet inte riktigt. November eller februari kanske är bäst …?

En liten snabb avståndstabell för de som är intresserade (och med Annettes eminenta förslag om mötesplats):
Skövde
Gävle
384
Skövde
Göteborg
154
Skövde
Halmstad
291
Skövde
Jönköping
83
Skövde
Kalmar
299
Skövde
Stockholm
344
Skövde
Sundsvall
588
Skövde
Örebro
147
Skövde
Östersund
646

Låter intressant har ju nära till skövde 
Jag tycker att Februari är en bra månad är lite mycket just nu med Örebro gänget barn och en sambo man måste smörja mellan varven :)..
Om man nu är välkommen 

#19: Va, varför skulle inte du vara välkommen?! Fast det är klart, du bygger ju inte särskilt mycket flyg i 1/72 …
Men är du snäll kan du väl få åka med på taket …
Får väll börja med flyg då :) :) eller åka på taket funkar väll det med *S*.. är det bara jag som bygger pansar i 1:35 eller kan man få lite uppbackning här nu*tittar sig omkring*…

#21: Nej, jag tror du är HELT ensam om att bygga pansar …
Det var ju alldeles på tok för lite flyg i fönstren på lokalen!
De här börjar ju ta form va kul :)
Jag som kom me förslaget hehe ;)
#21 inte är du ensam om att bygga pansar inte! 
//pebben

#21. Nädu! Här är vi fler inbitna "Ler-pellar"!

#21 Inte är du ensam i pansarträsket inte. Men jag är periodare, så det blir lite av varje. I perioder.
Just nu känner jag leran krypa upp längs kängskaften.
även här en som helst står med kängorna i leran
men flyg verkar mer varierat i utbudet
Hejsan på er alla.
Vore mycket trevligt med en träff, även om det är en bra bit att köra.
Det där med församlingshemmet i Skövde verkar ju riktigt bra med tanke på oss som har en bit att åka.
Så övernattningsmöjligheten är ju guld värd.
Jag tycker helt klart att bygge ska ingår i programmet.
Ja de är sant Tunnan bygge ska ingå i programmet ;)
Är man full bil så blir de inte så jättedyrt visst de är en bra bit att köra.,
Men ojj va kul de hadde vatt :)

På fredag eftermiddag (071019) kommer modellbygge.ifokus lokal Recon-styrka att kontrollera platsen. Åter rapportering kommer att ske efter avslutat uppdrag. Gruppen kommer att bl.a. bestå av undertecknad samt pebben och Marcusjohnson717
Här är en bild från ett tidigare uppdrag

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
och sälja/byta/köpa med varan.
Martin.
skönt att veta att man inte är ensam med skit under stövlarna
kan säga att jag tycker detta låter kanonskoj och jag kommer mer än gärna vart det nu blir.. tar gärna med mig något att bygga på också.
önskar alla en trevlig kväll..
mattias
Jag tycker att vi både kan bygga lite pluss om vi har några intresanta modeller till försäljningen så tar gärna me nån sånn.
Sen en fika stund och snacka lite skit som sakt hehe de hadde vatt en trevlig kväll isåfall..
#28-29 Jadu Tunnan, nu har vi fått en gratis chaufför i Henke här ser jag 
Ja om ni ställer upp me Besinen så kan jag köra me min bil ;)
Så får du åka en redig bil WildeSau ;)
Redig Bil ???
Det är väl ingen av oss som kör BMW? 

#30: Låter ju gôrbra! Jag avvaktar rapporten. Anmälan vid återkomst!
Skönt att veta att vi har en egen Stora Stygga Grabbar-styrka redo för insatser!
Haha näe de är sant ;)
Men BMW 328an hadde vatt fint då ;)
#36 BMW= Baader-Meinhoff-Wagen. det enda som dög till flyktbil i RAF
#30 Är det Prostatagerillan eller resterna av det riktiga försvaret 

jamen duger min BMW!!
.
Va har du för BMW då ???

#39-1: Ska man fly sin väg, så kan man ju ändå ta till lite lyxigare! Hur skulle det se ut att fly sin väg i en DKW eller något annat liknande?!
#39, Det var då det, men nu är det annat

#39-2: Idag är väl det ungefär samma sak … 

Låter som en kul ide med en träff! Vore roligt att deltaga och träffa er alla, men avståndet blir för stort! Det kanske blir något annat tillfälle vid närmare breddgrader??
Nåja, hur som helst, hoppas att ni får en spännande helg!!
42 DKW:n lät bättre att använda än vilken bmw som helst med tanke på rökridån efter 2 taktaren

#45: Men du kan ju alltid få åka med någon av oss från Örebro, så slipper du åka så långt ensam i alla fall.

#46: 

#47. Tack för erbjudandet! Tål att tänkas på…

det skulle vara kul att träffas,det håller jag med om.

#45 - du får samla ihop folk till en träff i dina krokar, så samlar jag folk till en i mina 
Det blir inte aktuellt att jag dyker upp på den som nämns här
, men det hade varit spännande att träffa alla och få lite tips!

Bara bestäm "när-var-hur" så kommer i alla fall jag stövlandes dit (om inget oförutsett inträffar)…

#39, 2 Som du säkert vet så finns ju SSG´s utbildning i närheten och nu så tränar NBG i trakten inför kommande uppdrag och då krävs det ju att det finns någon som kan träna upp dem! Mer kan jag inte avslöja i tanke på rikets säkerhet.
//Stefan, presstalesman för MRG (Modellbygge Recon Group)

Stefan - Modellbyggare
#53 Bra att det håll koll på läget!
Azgaron

#53: Skönt att vi kan lita på dig! Du är en riktig klippa! 
#53 Ja du får smyga i buskarna medans vi har möte 
Haha ja de hadde vatt nått :)
Ska ha kamrean i högsta hugg ;)

PSST!
Styrkan har just varit och besiktigat den eventuella möteslokalen. Nu pågår hemliga överläggningar för fullt i köket. De är så hemliga så jag har blivit förvisad till övervåningen ;)
Styrkan återkommer garanterat när beslut är taget.
haha ja då får man allt va framme me kamrean och fotta lite :)
Kameran 
haha ja där skrev jag fel igen ;)
Jag vet hehe
Lätt hänt
Sånt händer alla. 

Ojoj, nu har de förflyttat sig till underjorden. Spänningen är olidlig.
Haha har du inget så du kan ta fotto me # 63 ??? ;)

#64. Kameran är beslagtagen av styrkan.

#63. Ja!! Kan du inte överraska dem med kameran i högsta hugg?? Vi vill se hur staben jobbar!
Ja de hadde vatt kul att få se det :)
Du kanske kan muta dom me nått ???

Har försökt, de körde ut mig.
Nej va trist :(
Kan du inte försöka fixa nån hemlig liten bild på dom då ??
Nån spionbild eller nått hehe

De är på sin vakt. Jag låg i bakhåll, men blev avslöjad. Ni kommer att kunna känna er trygga på träffen, inga inkräktare kommer att kunna ta sig dit osedda.
De var ju bra på ett sett :)
Så vi kan vara säkra där då,,,
Dom har särket rolit nu kan jag tänka mig…..

#70. Hmm…jag ger mig inte så lätt. Har ni katt??? I såna fall, knyt fast kameran på katten, starta inspelning och släpp in den till grabbarna i rummet..hehe….
haha en bra ide # 72
Ja de hadde vatt så rolit att få se nån bild

#72. Ingen katt här, gubben är allergisk så de får bo i stallet. Sonen har en radiostyrd bil någonstans, men det vet i sjutton var. Han är på scoutläger, så jag kan inte fråga.
Oj, nu låter det som de kommer upp från underjorden!
Hmm kan du ta kort då kanske ;)

#74. Hur ser de ut????? Är de upprymda eller ser de ilskna ut?? Berätta!!

Nu öppnas kylskåpet! Kaffekokaren startar. Styrkan måste inta lite föda efter sitt livsfarliga uppdrag.

De ser väldigt nöjda ut!

Spänningen är olidlig!!!!!!
De låter väldit bra att dom är nöjda :)

Jaha!?? Vad händer då??

Nu hör jag att de börjar diskutera detaljerna ang träffen.
Hur snart vill ni ha den?

#82. Nu!!!!!
Är inte våren nån ggr ett bra förslag ?????

#83. Sätt dig i bilen och kom hit, säger dom.
haha ska de bli nattmöte i skövde me bygge då ;)
Ska vi åka nu då Henke, så hinner vi fram tills imorgon bitti ? 
Haha ja då får vi hålla en bra fart över dom skyltar som står på vägen ;)
Jag tycker nu;).
SNART!

#85. Fasen vet om jag inte gör det! Jag älskar hemliga möten!
#88 Vi får har rånarluvor på oss när vi kör förbi kamerorna så kan dom inte identifiera oss
Ja just de Dalakepsen me insekts skydd fram:)
Sen nån Kamoflage jacka till det och millitärbyxor oxå hehe
Då passar man snart i in igänget,

#91. Det är ju bara att ta bort den främre nummerplåten! Då kan de ju försöka bötfälla en…..
haha ja de är sant :)
Sen ligger man på runt 160 km/h dit så då borde vi komma dit rätt fort :)
Ha-Ha…ja verkligen

Men vad händer här nu då?? Skall de inte ge oss info snart???
Ja dom borde snart göra det :)
Nu när dom har kollat läget…
Hoppas de blir ikväll så man får veta lite..

Nu efter 6 timmars rekognosering av lokal hobbyaffär och tilltänkta möteslokaler samt kontroll av kylskåp i hemmet, så tror jag att vi har kommit fram till en del! Jag skall sammanfatta lite text till er andra som inte var med om vilka tankegångar som gick…
Då styrkan hade tagit av sig maskering och utrustning så tilllät vi ingen fotografering, det med tanke på den sekretess som råder för denna typ av förband.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Jösses va häftigt 

Nu börjar det ta sig ordentligt! Modellbygge Recon Group har varit ute på spaning och säkrat objektet, och staben är nu i full gång med planeringen för mötet.
Därför fortsätter vi med en intresseanmälan i den här tråden.