Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 691 ggr
starhawk
0

Airfix Typhoon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här gillar man inte att paketet ser ut när det kommer fram, enda skyddet var lite omslagspapper, men det är riskerna när man köper på Tradera. ![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6078e857-9b09-42cd-adb4-7c3a10d0749e&Filename=Typhoon 1.jpg)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som tur var var den oskadd, lustig detalj är att byggbeskrivningen är till höger och målningschemat till vänster på separata papper, det är visserligen fyra versioner att välja på men i alla fall     

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ed67c541-d790-4bef-8177-be2d452fb211&Filename=Typhoon 2.jpg)

[Tunnan]
0

Tyvärr så är det så posten gör med sina sändningar ibland.
Har själv råkat ut för det, både vid försäljning och köp.
Krävs en kraftig kartong för stå emot deras behandlingar Ledsen

starhawk
0

#2: Jo, när jag köpt från affärer och medlemmar på iFokus är det aldrig några problem, men på Tradera huserar en del "typer", det är lite av lotteri

[Tunnan]
0

Ja det är nog så
Men köp av tunnan så är det säkert Flört

starhawk
0

Fast å andra sidan, den enda skadade modell jag fått var ju från en medlem på iFokus, det var en Catalina där frontkulsprutan hade pipan av, fast pipan fanns kvar i kartongen så jag skall reparera den i samband med att jag bygger den, sånt händer

[Tunnan]
0

Jag kan erkänna att det har hänt att jag packat lite dåligt, men hittar jag ingen kartong så brukar jag fylla modellasken med papper för att åtminstonne delarna skal klara sig oskadda

Azgaron
0

Visst minskar risken för skador om det är ordentligt packat, men ibland verkar det vara lite av ett lotteri. Fast huvudsaken för det mesta är ju att innehållet inte är skadat, fast viist är det roligare om lådan är nått sånär intakt också.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Buran
0

Märk paketet med GLAS så är posten snällare med det. Dom har förmodligen inte lust att skära sej i fingrarna.

Jan "NASA" Berglund

"den här är en annan, en Airfix"

StefanW
0

Då kanske man skall märka med explosiv vara så kanke de är Väldigt försiktiga med paketet!

Hanteras rätt

Annars…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#9: Postens kundtjänst svarar:

Flört

StefanW
0

#10 Skrattande

Stefan - Modellbyggare