GB 97: Dragon 6370
Här är alltså byggsatsen jag kommer att delta i gruppbygget med. Även om den innehåller mycket delar så framstår den som relativt okomplicerad, med det förbehållet att det gäller att läsa byggbeskrivningen noga… Det som jag funderar mest på är den kommande målningen, dels eftersom jag saknar erfarenhet av tyska tretons kamouflage, dels eftersom jag saknar Airbruch. Det sistnämnda är väl det jag funderar mest på….. Så nu jagar jag runt på nätet efter lite referensbilder för att få en uppfattning om hur "softade" kanterna på mönstret var……
Trevligt med Panther 👍 Vad det gäller cammo, så är det med stor sannolikhet så kallat "hard edge" eller "semi-hard edge" som gäller. Eller på ren svenska: tämligen skarpa avgränsningar.
Kul med ytterligare ett pantherbygge! Det blir kul att följa!
´#3 Japp ! Vad det gäller kamouflaget har du helt rätt. Som tur är har jag antagligen någon månad på mig att försöka hitta en bild av nån av individerna från Pz reg 24:-)
Det första märkningsalternativet, vagn #221, tror jag att det finns rätt bra underlag på.
Coolt! Mera panther åt folket. Ska bli kul att följa ditt bygge, snygg start
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Skall följa detta, ser bra ut hittills! Keep it up :)
Tar fram popcornen och följer bygget med spänning! Är det möjligen interiör med till den Panthern?
#6 Ja, det kanske får bli det alternativet i slutändan….
#9 Tackar! Nej ingen interiör, förutom bakstycket på kanonen och MG n..
#8 ,#7 tackar vi får se hur det gör:-)
#9, #10 Och torsionfjädringen ej att förglömma! Jag ser fram mot fortsättningen. Det ser lovande ut!
Så har jag äntligen lyckats få några ostörda timmar att bygga. Har prövat att få något gjort när barnen somnat, men oftast är jag en smula seg efter att ha plockat upp efter dagens stoj😮Hur som haver, bygget flyter på. Passformen är utmärkt, och nu är jag i stort sett klar med överbyggnaden, förutom verktygen, som jag lämnar till efter jag målat. Hade lite flyt och hittade en utmärkt guide på nätet som benade ut de olika alternativen för luckor fläcktgaller o.s.v. Om jag förstår det rätt så är den här byggsatsen i stort sett identisk med Dragons Panther G Late, Late.
Så nu ger jag mig i kast med tornet och några återstående handtag…..
Ser bra ut
Det ser ut att vara en fin byggsats. Kul att följa dina framsteg!
Ja, det är en väldigt bra byggsats! Delarna har bra passform och är mycket detaljerade. Jag uppskattar till och med byggbeskrivningen. Det är rätt mysigt att behöva sitta o planera byggstegen innan man sätter igång…
Så efter en tids inaktivitet så jag jag kommit en bit. Bygget var problemfritt, förutom banden. Men efter att ha kollat lite på youtube så insåg jag att jag borde planerat det hela innan… Nu återstår att sätta dit verktygen och lite annat smått och gott. Ja, antagligen behöver jag piffa upp målningen på sina ställen….
Snygg vagn! Roligt att se en fortsättning på det här bygget
Nu tror jag att jag kommer att kalla det här bygget färdigt, även om det säkert kommer att dyka upp lite småpill framöver….. Sammanfattningsvis så var det det ett roligt bygge, även om det drog ut på tiden en smula… Det enda problem jag stötte på var hopsättningen av dom individuella banden, men det problemet får helt tillskrivas min egen okunskap. Nästa gång jag stöter på sådan kommer jag dock att planera arbetet på ett annat sätt:-)
👍
Mycket stiligt! Bra jobbat!
28#Tackar!!
Den var riktigt läcker…🤪 Snyggt bygge!
Gillar det lite annorlunda cammot!
Mvh / Janne
JO camot blev rätt ok. Från början tänkte jag försöka lavera färgen, för att försöka återskapa att den var spraymålad, men saknade rätt teknik för att göra det… Men som sagt det blev ok, även om det kanske inte är helt historiskt korrekt:-)
Blev riktigt bra!
Trevlig panther! Snyggt camo!
Tackar och bockar för kommentarerna . Det värmer:-)
Grymt läcker vagn, gillas skarpt. 👍 👍
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Den här har du ju verkligen fått till snyggt, gillar cammot på den, och tycker att du fått till en mycket snygg färgskiftning på hjulen. en mycket snygg modell helt enkelt. !!
Snyggt är suspensionnen rörliga?
#36 tackar!! Färgskiftningen på hjulen blev en smula överdriven. Gjorde ett försök med Artist Ink, alltså bläckfärg, och den var en smula koncentrerad…. Men det ser ok ut på bilderna;-)
Jaha har aldrig byggt en dragon !/35 men jag har en på lager tänkte göra dem rörliga!
Blev riktigt bra! Gillar personligen just Panthervagnen mer och mer. /Erik
#40 låter spännande! Vet inte om dom äldre versionerna, eller A och D modellernas Singstar är rörliga…
#41 tackar!! Jo panthern är "snygg":-)