Alien Facehugger
LĂ€tt obehaglig đź
Men, vĂ€nta nuâŠvad Ă€r det jag ser???
#0: ja, en smÄtt obehaglig varelse⊠Àr det mÄnne ett urtidsdjur?
#1 Kolla lite nĂ€rmreâŠ
#0 om det nu Àr det som jag tror att du tror att du ser, sÄ har du en rÀtt sÄ dirty fantasi:P, eller det kanske Àr jag som har snuskig fantasi och bara gjorde det antagandet=/?
#1 har du inte sett filmerna, se dem:), du kommer verkligen förstÄ varför de Àr rÀtt sÄ nasty smÄ elÀnden.
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
#3 Hmm, tycker nog att det inte behövdes nÄgon större fantasi för att se vad man ser. Lite vÀl över grÀnsen, kan jag tycka. Typiskt japanskt?
#4 Men den ser ut sÄ i Aliens, nÀr besÀttningsmannen frÄn Nostromo blir angripen i första filmen. H.R. Giger designade monstren, sÄ om obsceniteten Àr avsiktlig skulle jag inte bli förvÄnad. :)
#5 JÀklar, det har jag missat! Fast jag var vÀl sÄ upptagen med annat :) Vilken mÀrklig kombo, nu kommer jag att fÄ mardrömmar :)
spana in nÀr Ash i första alien filmen undersöker den efter den har slÀppt greppet om Kanes ansikte, nÀr han flyttar pÄ en massa gegg och slem i den, dÀr fÄr man en close up, dock sÄ saknar den den dÀr alien embryot som den lÀgger i halsen pÄ offren.
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Nej, jag kommer inte pÄ vad det Àr pÄ bilden⊠och ju mer jag funderar, ju mer jag studerar bilden, ju mer "insektsfobi" fÄr jag (den utlöstes nÀr jag var kanske sju Är och sent en mörk kvÀll sÄg en fladdermus komma flygande förbi mig pÄ bara nÄgra centimeters hÄll, och "förstÀrktes" kanske ett par Är senare nÀr jag, i dagsljus, fick se en grotesk trollslÀnda pÄ Ànnu nÀrmare hÄll).
Ăr djuret i naturlig storlek pĂ„ bilden med kvinnan? Bilden kanske Ă€r ur nĂ„gon film i stil med "Jurassic Park"?
#8 lÄt oss just sÀga att det har med kvinnor att göra, nÄgot nerÄt söder:P
"djuret" ser ut att vara i naturlig storlek och "djuret" kommer frÄn en film serie, alien, aliens, alien 3 och alien 4, men gör Àven smÄ besök i filmer som alien vs predator 1 och 2.
det dessa otĂ€cka varelser gör, Ă€r att de först föds i ett slemmigt egg och nĂ€r ett offer Ă€r i nĂ€rheten, sĂ„ öppnas Ă€gget och med ett skrĂ€ckinjagande tjut, sĂ„ hoppar de blixtsnabbt mot offrets ansikte. den lĂ„nga halsen snurras runt offrets hals och fingrarna/benen grabbar tag i offrets huvudâŠ..sen Ă€r det godnatt en lĂ€ngre stundâŠ..det trevliga med dessa varelser Ă€r att de forcerar offrets kĂ€ftar och in i munnen och ned i halsen sĂ„ kör de ned ett embryo. nĂ€r hela processen Ă€r klar, sĂ„ slĂ€pper han greppet och dör. efter en obestĂ€md lĂ„ng tid sĂ„ har embryot vuxit till sig och vill ut och det vĂ€ljer dĂ„ genom bröstkorgen och efter mycket skrik frĂ„n offret och mycket blod, sĂ„ har en mycket mycket otrevlig varelse fötts, nĂ€mligen dessa aliens. oj, höll pĂ„ att glömma, de har koncentrerad syra som blod, sĂ„ man vĂ„gar inte döda dem.
Jag ska villigt erkÀnna att nÀr jag sÄg första filmen pÄ bio sÄ var det lite obehagligt. Antar att "den dÀr" missades i alla skrÀckupplevelser :)
Funderar allvarligt pÄ celibat.. :)
hehe:), i mina ögon sÄg det mest ut som köttet frÄn musslor eller nÄtt, men och andra sidan, jag var typ bara 6-7 nÄtt nÀr jag sÄg den för första gÄngen, sÄ jag kunde inte riktigt göra den kopplingen:P
#11 Tur det, sÄ du inte fick nÄgot trauma :)
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Trailern till klassiska 1979 filmen Ă€r nog sĂ„ pass lĂ€skig att man tappar hakan nĂ€stan⊠đź
"In space no one can hear you scream"
"ItÂŽs all about the details"! 

#9: "oj, höll pÄ att glömma, de har koncentrerad syra som blod, sÄ man vÄgar inte döda dem."
Jo man vÄgar visst döda dom, se bara till att ha ett visst avstÄnd och ett skjutvapen sÄ gÄr det bra, man kan Àven anvÀnda Predators vapen mot dom för dom Àr visst syrasÀkra och som framgick i Alien vs Predator sÄ kan man anvÀnda likdelar frÄn en Alien mot en annan Alien
VÀrd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#12 vem sÀger att jag inte fick det:(. kommer ihÄg det vÀl. min familj var pÄ besök hos nÄgra bekanta, de satt nere och spelade kort och jag fick se pÄ film dÀruppe i ett mörkt rum, "leta igenom filmerna och hitta nÄtt skoj" they said, "se ingen hemsk bara" they said, ne ne, hur mÄnga 6-7 Äringar vÀljer filmen i ett Bamse fodral över fodralet Alien lÄg i som typ sÄg helt "wow" ut och vilken 6-7 Äring gör EXAKT som sina förÀldrar har sagt nÀr de Àr ensamma. hela upplevelsen blev vÀrre utav att de vi var pÄ besök hos hade nÄgon skum clown docka uppe pÄ en garderob som tittade ned pÄ en. klarade mig igenom filmen, men det tog ett bra tag innan jag slutade att oroa mig för om nÄgot fanns under sÀngen.
#14 var mer tÀnkt som citatet frÄn filmen, "it got a wonderfull defence mechanism, you dont dare kill it";)..men att skjuta dem pÄ lÄngt avstÄnd Àr ju inte sÀkert, se bara vad som hÀnde nÀr den kvinnliga marin soldaten sköt och syra sprutade pÄ den hon försökte rÀdda:(. men likdelar frÄn aliens verkar funka prima:)
Ăr det en modell hoppas den Ă€r rörlig! Dem larverna som kommer ur bröstkorgen Ă€r ju mer lĂ€skiga!