Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1178 ggr
Svake
0

Spitfire Mk.XII

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var hos Kempes hobby idag och kom därifrån med en Xtrakit Spitfire Mk.XII i 72 skala, ser mycket bra ut vid första titten, mycket detaljerad cockpit, har inte kollat mot någon ritning hur den stämmer, men det kommer. För att vara en short run injection kit så är den bra gjord.

Sven-Åke

Svake
0

Nästa bild.

Svake
0

Byggbeskrivningen är en pärla, klar och tydlig. Här är en liten del av den.

Sven-Åke

Azgaron
0

Ser ju mycket trevligt ut! Vad får man betala för en sån?

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#2 Den beskrivningen var tydlig och bra.

Något helt annat än den modell som jag satt med grabben och försökte få ihop. Streck kors och tvärs utan att ange var delen skulle sitta och vilken ordning, samt inga siffror på gjutstammen! det var som att spela bingolotto: ett tu tre så hade man näven full av delar…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#4 Nä, då är et ingen rolig upplevelse att bygga. Nån ordning får det ju vara.

Azgaron

Sven-Erik
0

#0. Ser väldigt bra ut! Mycket detaljerat för att vara en 1:72!
Jag har aldrig byggt någon modell från den tillverkaren. Var kommer de ifrån? Lycka till med bygget!

StefanW
0

Glen Porter på HyperScale har skrivit lite om den modellen från Xtrakit! Där fick den bra kritik!

Spitfire Mk.XII

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#7. Ser mums ut! Kul att vissa tillverkare fortfarande satsar på att utveckla nya byggsatser.
Hm…Jag var ner till den lokala hobbyaffären idag. De talade om att AMT skulle upphöra!!! Alltså, tillverkningen av modeller är slut från AMT! Känns sorgligt då jag byggt AMT-modeller sedan jag var liten palt….Passa på att köpa det ni vill ha!!!

Svake
0

Jo dom tillverkas i Tjeckien och säljs av Hannants som Xtrakits. Kempe tar 140 kr för den och det är den värd. Dekalernas färger tycker jag är som dom ska vara, inte några spännande men det var väll så det var. Insidorna är detaljerade, oxygentankarna på vänstersidan finns oxå med. Det var ju den första Spitfiren med Griffon motorn, lite längre kropp men samma vinge som Mk.V. Var lyckad på lägre höjd, allt enligt texten på byggbeskrivningen. Fyra dekalalternativ, hm, mycket liten skillnad och samma kamo, som att dricka vatten i glas av olika storlekar.

Sven-Åke

Sven-Erik
0

#9. Tack för infon! Jag skall nog köpa mig en sådan vad det lider!

Azgaron
0

#7 Ja, det där lät ju bra!

#8 Det låter ju himla trist. Bäst att hålla i alla gamla AMT man har då kanske, coh som du säger passa på att köpa.

#9 Det verkar ju vara ett överkomligt pris för en såpass trevlig byggsats. Det kunde kanske funnits roligare dekalalternativ.

Azgaron

WildeSau
0

#9 Ja eftersom Hannants tar £10 för den så är det svenska priset helt ok. De har väl köpt in sig i MPM-koncernen så det kommer nog mer engelskt därifrån i fortsättningen. Jag väntar på Meteror F.4 som också ska komma "snart".

#8 Jag som håller på mest med flyg såg att Italeri har gett ut en av AMT's formar ganska nyligen på Boeing B-52G. Om man kollar märkningsalternativen så kanske den kommer att orsaka köpbegär hos en av våra medlemmar här Flört

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#12. Haha! Dyker han inte upp där också!? Rackarns kille det där! Skrattande

StefanW
0

#12, 2 SkrattandeCool

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#12, 1 En Meteor låter lovande ju.

12, 2 Intressant färgschema, även om B-52or inte är det första jag tänker på att köpa.

Azgaron

ElLobo
0

#12-2: VILL HA!!!!!!!!! Få hit! Glad

ElLobo
0

Och alla ni som blev oroliga över Sven-Eriks #8: Ni har väl inte missat ryktet som sajtens hemliga underrättelsetjänst har snappat upp?

Dalamöte, inlägg #8