Amazonutställning
Hustrun och jag besökte i dag det belgiska bilmueet Autoworld, som just nu har en liten miniutställning med anledning av att det i år är 60 år sedan Volvo Amazon lanserades.
Utöver just några Amazoner fanns även ett urval andra Volvo-modeller att beskåda, inklusive en P1800 …
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
😍 P1800 ES… min favorit!
Fast Amazon-cabben skulle inte gå av för hackor den heller 😎
Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!
Fina bilar. 🙂
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Jaha, det var bilar? ;)
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
#7 Ajemän. Eller som man också kan kalla det: förebilder … 😉
Mera allvarlig talat: om det kommer alltför långt från ämnet (modellbygge) med små rapporter och/eller bilder från museer etc. där sådant visas som ofta står som modell för modeller ber jag naturligtvis om ursäkt för tråden, och lovar jag gärna att inte göra om'at!
Inte alls, bara kul och definitivt relaterat. Jag spenderade själv en hel del tid av min ungdom i nämnda bil. Stod nu senast på CCM och tittade på resinkarosserna.
Försökte bara vara lite putslustig med en annan referensram till just ordet Amazon. ;)
https://www.google.se/search?q=amazon&rls=com.microsoft:sv-SE:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwilou64n8_MAhXmYpoKHcx2BogQ_AUIBygB&biw=1394&bih=796#tbm=isch&q=amazon+warrior
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Underbar utställning! Säkert många av oss som har en relation till dessa bilar. Själv (försökte) jag meka PV 544 -65 som tonåring…
#9 Oh ja det hade också vart en väldigt trevlig utställning 👍😉
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
För min del får du väldigt gärna dela med dig av bilder från dina utflykter, referenser och inspiration får man inte för mycket av!
Dessa gamla Volvobilar är fantastiskt fina, riktigt trevligt att få se dessa i detta skicket! Färgsättningen på Duett pickisen var riktigt fint och ska läggas på minnet, och så Amazon cabben!🤤
#9 Skönt att höra! 🥵
#10 & #11 Tack skall ni -- jag håller verkligen med om att det är något särskilt med Volvos bilar från 50 och 60-talet … 🙂