Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1505 ggr
leo-
0

Nygammalt projekt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag började jag ett projekt med en modell som jag aldrig kommer att få iordning på vanligt sätt och vill ha era åsikter till förbättringar

Det är min kära Mitchell som just nu har råkat ut för sågen.

Diot ska föreställa en kraschad maskin nånstans på Stilla Havets botten.

Som det ser ut just nu kommer hon att vädras med rostbrun färg och alger (har köpt ludd idag brunt och grönt) ev kommer ett par skador oxå att dyka upp vid en av motorerna med tillhörande vädring. Botten plattan kommer att målas beige (typ gipsens färg) och sen stryckas med vitlim och lite fågelsand för att simulera sandbotten. nån mer grönsak kommer förmodligen till. javisst propellrarna kommer att skadas på rätt sätt (nylimmade)

så kommentarer och tips är välkommna likaså ett par dykare i 1/72 om någon har

Sven-Erik
0

Det här kan bli hur fränt diorama som helst! Kittlar fantasin, tänk om man själv skulle dyka på ett vrak så här? Skrattande

Kolla den bifogade bilden så kanske du kan få lite tips.

leo-
0

Det är denna och fler dykbilder som gett upphov till diot

Corsair utanför Oaho

Azgaron
0

Ser ut att kunna bli ett spännade vrakdiorama, men några konkreta tips kan jag nog inte komma med.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Sven-Erik
0

#2. Visst blir man sugen!! Upptäckar-tarmen slår ju frivolter när man ser foton som detta!! Skrattande

Litet mer smakprov då……:-)

StefanW
0

Skall kolla efter figurer som kan passa! Hur länge har du tänkt att den har legat på botten?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

inte bestämt än

leo-
0

Kunde inte hålla mig så jag får ha den på en gammal ugnsplåt tills den är klar och jag har spikat ihop ¨blomlådan¨ att sätta diot i på dessa bilder förekommer det även en påse som innehåller ytskiktet på plattan. ett litet tips alltså men man bör måla under för det täcker dåligt på denna plattan limmade jag och strödde ut 1 lager sedan målade jag och lät lager 2 fastna i färgen

Azgaron
0

#7 Det artar sig!

Azgaron

ElLobo
0

#7: Fågelsand är bra till mycket och finns ju i ett otal olika grovlekar och sorter.

leo-
0

Projektet är monterat i en liten låda och kanterna behöver bättras .Men annars tycker jag att det får vara nog som det är jag vill inte övervädra det hela utan möjligtvis en haj som sveper runt eller ett par dykare men annars är mitt första Dio färdigt

"Hidden in the Pacific"

´Korallerna¨är vanlig mossa som sprayats vit.

Åsikter och kommentarer är välkomna då detta var det första försöket och jag försöker lära mig

ElLobo
0

#10: Snyggt! Jag tycker det ser bra ut!

Sven-Erik
0

#10,11. Kul bygge! Klart inspirerande att bygga ett flygdiorama med lite annorlunda vinkel!

Sven-Erik
0
Azgaron
0

#10 Instämmer, ser snyggt ut!

Azgaron