#2: Läckert! Lägger till den i vill-ha-listan. 😃
#1: Är det ett gruvtåg?

#4 Ja precis, nåt sånt, men jag har andra planer för banan…😎
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#5: Spännande! Nu blir jag jättenyfiken på vad du har tänkt dig för tema med ditt bygge!

#6 Hihi,
ja, det ska bli en del av mitt projekt med V-2 Raket järnvägstransport
Jag har nämligen sett en (byggsats)bild på ett litet fältbanelok som släpar ut en V-2 ur en tunnel/fabrik/grotta på räls, från tillverkaren Kora var det tror jag.
#7: 👍
#2 Den skulle sitta fint att ha!

#9 Det tyckte jag med 😎, egentligen skulle jag beställa en begagnad Airfixbyggsats hos Max, och så la jag till KP-bilen också, sedan visade det sig att Airfield Control Tower redan var sålt, så det kom inte - men KP-bilen kom! Kanske man kan delta med den i GB 101, ska fundera på saken.
#11 Åååh vilken snygging. Måste nästan köpa en själv snart med extra tillbehör för att lyfta upp den ännu mera.
"It´s all about the details"! 
#12 👍
Smått farligt med allt extra som finns, men jag kommer Försöka hålla mig… men nog lär det blir en del extra smågodis 🙂
Kom ett paket från Italien idag….plus att jag samlade lite växter på vägen hem som bonus.
Samlar på mig delar till ett diorama om typ USAs invasion av Panama eller nått.

#15, #17-18: De där satserna kan nog vara riktigt bra att ha till GB 101, 102 och liknande. 🙂
#18: vilket nummer har byggsatsen med Jeeparna?
#19, onekligen:) jag vågar dock inte starta upp fler byggen nu. Har ju typ 5-6 igång och flera i pipeline. #20 Italeri 7506, se bild. Jag kommer nog ha med dessa i bygget "Fallschirmsjäger im Kampf". I det bygget kommer det förekomma en del utslagna amerikanska fordon.
Cool kärra! Den blir rolig att se när du bygger:)) /Erik
Ska suga på karamellen ett bra tag först. 😃
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Helt rätt, den är som ett årgångsvin:-)) Får erkänna att det kommit ett paket till förra veckan. Ett hus och en port till "Fallschirmsjäger im Kampf" och lite bunker tillbehör i 1/35, löv i höstens alla färger och till sist en sats tyskar i 1/48 som jag är jäkligt sugen på att testa. 1/48 kan kanske vara något för mig eftersom jag tycker 1/35 är lite stort när man vill göra ett lite större skådespel.
Det där med årgångsvin håller jag med om till fullo, kommer väl antagligen bli att köpa "lite" tillbehör till den med. Det jag vet om den är att den ska bli Finsk från kriget. 😃
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
Fick i fredags en låda med nya byggsatser från Mamoco!
Först ut en T-44, en lite småhemlig stridsvagn som ryssarna hade under utveckling i slutet av WWII, den såg dock aldrig strid. Lite samma stuk som en T-34 men betydligt lägre profil. Fullmatad låda från MiniArt, innehållande både komplett och detaljerat motorrum och tornutrymme, etsdelar och lösa bandlänkar mm..! Riktigt snygg vagn!
Jag har varit sugen på att skaffa en Churchill ett bra tag, inte minst efter att få se Wooderson byggt sin fina!
Trots avrådan om denna byggsats såg jag ändå de som det bästa alternativet och chansar. Den här verkar iallafall rak i gjutstammarna och har dessutom separata bandlänkar.
#30 Sherman 👍
#29 skall bli spännande och se vad du tycker om den, det är dock inte samma sats som den jag byggde, den du hittat kanske är bättre. Sherman var ju dock riktigt kul och lättbyggd. sen undrar jag när du skall hinna bygga alla dina alster, vill minnas att det var en riktigt fin hög i förra månadstråden också :)
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#32 Hur jag ska hinna bygga….., bra fråga! Jag måste försöka komma upp i ditt höga byggtempo och dessutom försöka klara mig på endast 4 timmars sömn/natt. Det kan nog ändå bli tufft, men om jag får runt 30 år till och inga fler oemotståndliga byggsatser produceras av tillverkarna så fixar jag det!😉
Tänkte börja bygga en Sherman inom kort, den är tänkt att bli film relaterad!
Fick äntligen hem ett Tradera köp med extra allt inuti, inklusive special dekaler för att göra Blå Johan som beskrivs i hörnet. I mitt fall blir det en F16 variant tror jag med resin hade jag tänkt mig. Ett övningsobjekt inför mitt 48- skala jag tänker bygga nån gång också.
Boxarten är ju maffig asså! 👍
"It´s all about the details"!