Mitt hyllprojekt Del 2

Och när det blir för tråkigt på tv´n så är det bara att lyfta på blicken och beundra sina alster (för dem skall man vara stolt över!)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jodå, och nu finns det plats för lite fler alster också!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Trevligt! Och snart nog får du skaffa en hylla till 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tja men då är problemet var skall jag ha den
Det ständiga problemet, antingen behöver man mer hyllplats eller mer plats till hyllorna, eller kanske både och. I slutänden får man fundera på om man verkligen behöver teven eller den där soffan, eller möjligtvis ett större hus 
Azgaron

Du är så drastisk, inte kan man vara utan TV, och soffan måste man ha att sitta i när man glor på TV, Större hus? tja kanske, om man hade råd!
Tja, överdrev lite kanske
Nä, du har rätt Teven och soffan kan man ju inte vara utan. Brukar ju sitta och slötitta samtidigt som jag bygger. Det där med att ha råd, det är nog där skon klämmer i de flesta fallen.
Azgaron

Ja man har råd att köpa modeller men att köpa hus…ja då hamnar man i en helt annan prisklass
Jo, man gör ju det liksom, men om jag kunde så skulle jag inte tveka en sekund. Vill ha plats med både hobbyrum och hobbystudio.
Azgaron

Jo en lotterivinst på ett par mille skulle sitta fint, jag vill också ha ett hobbyrum

#0 och #1: Det där ser trevligt ut!

Och förresten, soffa vill jag allt ha, men TVn klarar jag mig utan! Bara mina modeller får plats! Och lite utrymme för datorn …

Håller nog med! Hellre pc´n än tv´n. Har ett hobbyrum, färdiga modeller i skåp i garaget och sitter gärna och bygger i vardagsrummet, så ett rum till vore inte dumt! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Hobbyrum med sitta/ligga och planerasoffa, en bänk för grovjobb och en annan för målandet så till sist en tredje för datorn så där mitt i mellan de andra två. Kanske, kanske en TV också för att kunna glo på lite shysst film som inspiration ibland.
Annars så kan jag tala om att jag inte tittar på TV'n mer än högst 2-3 timmar i veckan nu för tiden. Följer Heroes och ev. några nyheter ibland men annars är det skralt med dumburken.
Får jag chansen så sätter jag mig hellre vid byggbordet och i brist på sådan tid hamnar man här eller någon annanstans på nätet. Vinglar omkring i cyberrymden ganska mycket nu för tiden och det är alldeles för lätt att köra vilse och hamna på någon bakgård med mycket spännande för en referenssamlare.
Ha det!
Niclas, som vinglar vidare med datorn och magsjuka för tillfället.

#14: Hobbyrum kan man aldrig få för många. Eller för stora!
Då och då försöker jag ta mig i öronen (annars gör nog hustrun det) och försöka ordna till saker och ting i ett uthus, så att jag så småningom ska kunna ha ett hobbyrum på övervåningen där. Byggbänkar finns där, och viktiga saker som kokplattor och kaffebryggare och t o m ett sovrum … Målningsbox ska installeras i bottenvåningen någon gång i framtiden är det tänkt, och spruta och kompressor inköpas. Men jag skulle behöva ett annat hus till att ställa alla saker som jag måste flytta på för att få plats med alla byggsatser och allt som behövs … 

#15: Inget kul med magsjuka! Hoppas det går över snart!

#15 Håller med om tv´n, det är inte ofta man sitter framför den. Sätter hellre på en film som man kan pausa när kaffet är slut!
Hoppas att du kryar på dig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#14: Vill varken vara utan PC:n eller TV:n. Något Hobbyrum har jag tyvärr inte. Har en liten hörna i vardagsrummet där jag bygger när inspirationen faller in. Annars blir det en del TV åtminstone en timme per dag ibland mer, också blir det en del framför PC:n måste ju hålla koll på iFokus
#16 Låter ju himla trevligt! Inte illa att kunna ha ett uthus till hobbyn.
Det händer att teven står och skvalar när jag sitter i vardagsrummet och bygger, annars blir det inte så mycket tv-tittande, utom en del filmer och CSI och Monk.
Krya på dig Proosen!
Azgaron

Nä, TV:n kvittar. Det blir inte många timmars tittande per månad, ett par kanske.
#20: Jo, det är riktigt bra. Men på något mystiskt sätt så har man samlat på sig en massa andra saker som också måste få plats någonstans. Och man vill ju inte göra sig av med allt …
#21 Nä, det är ju dessvärre så, oh emellanåt får man ju ändå göra en utrensning, för att kunna få plats med nytt.
Azgaron