Gotland
Har idag beställt resinmodellen av MS Gotland från HP Models, någon som har erfarenhet av denna.
Göranf

Du bara måste lägga upp bilder och göra en recension här när du får hem den. Snälla, lova det…. Jag har aldrig byggt något från HP men enligt vad man regelbundet kan läsa på Steelnavy verkar han ha ett grundmurat gott rykte för hög kvalité.
hehe, för en sekund så blev jag väldigt glad då jag gärna velat ha en Gotlandsbåt att bygga då sonen älskar Gotlandsfärjorna. Och sen insåg jag att det var HMS Gotland du tänkte på och som de har. Inte riktigt samma sak :). Fast lite sugen blev man ju. Vill gärna se bilder när du får den.
Har bara hört talas om den men aldrig sett den. Had den varit i 1/350 så hade den redan legat i hyllan här hemma. Men jag säger som de andra lägg upp lite bilder när du får hem den.
Vist skall jag försöka lägga ut bilder, verkar vara en modell som inget sett, Googla på bilder är lika med noll. Även leverantören har inga bilder så man har kanske köpt grisen i säcken.
Har börjat titta på lite färg, någon som har lite info om färg på däck samt skrov ? Ser även att modellen har ståldäck på förskeppet, vissa bilder jag sett visar trädäck ända fram. Funderar på att måla med Vallejo, någon kommentar.

ok skall bättra mig, ny på detta med bilder. :o)
Är det flygplanskryssaren "Gotland" innan hon blev flygplanskryssare?
(En granne till mig jobbade som eldare (tror jag det var) på just "Gotland").
Lycka till så mycket med bygget!
Nej det är flygplanskryssaren Gotland som byggdes just som flygplanskryssare😉
Senare byggdes hon om till luftvärnskryssare. Vill ha den i 1/350!
Ser fram mot att se den byggas här.
#12: Men då är det ju samma fartyg, i alla fall…
Liten uppdatering. efter 40 års byggstopp, känns denna svår. Har nog köpt lika mycket ets som vadmodellen kostade.

#5, #6: de där mindre cirklarna på akterdäck ser ju ut som vändskivor på en järnvägsstation… 😍🙂
Jösses, den blev jag lite sugen på, vad får man betala för den?
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
var nog ca 600, plus lika mycket ets som jag köpte löst. Vissa saker var väldigt fina typ skrov, andra som lyftkranen i aktern var skit, köpte ny och pillat ihop med etsdelar. men jag har haft kul med bygget och än är de långt kvar.
Tackar för info. 🙂
Virgil
Mycket fint bygge!
Ser mycket bra ut tycker jag, är lite sugen på den själv faktiskt. 👍 👍
Virgil
Riktigt fint bygge. Kul med den här typen av fartygsbyggen, man ser inte så många statiska fartygsbyggen här på forumet!