Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1884 ggr
Janne Nilsson
3

IPMS Sveriges årsmöte 2016.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lördag 27 februari höll IPMS Sverige årsmöte i samband med Modellhuset Lidens utställning i Leksberg utanför Mariestad.

Det var en smidigt tillställning som avklarades på mindre än en timme. Ordföranden Janne Nilsson omvaldes på 2 år och Erik Gustavsson som ledamot på 1 år. Så även Stefan Wadman.
Till ny revisor valdes Bo Genvad. Finansiellt gjordes ett mindre överskott. Målet för 2016 är fortsätta stödja plastmodellbyggandet i Sverige och att få igång ny hemsida samt få ut digitala infobrev till medlemmarna.

Janne Nilsson tackade för fortsatt förtroende och uppmanade fler lokalföreningarna att arrangera tävlingar och byggmöten. Speciellt byggmöten har varit mycket populära och IPMS Sverige stödjer gärna dessa evenemang som för modellbyggare samman ekonomiskt.

Från vänster till höger. Frank Glackin, Jan Forsgren, Janne Nilsson och Erik Gustavsson. Stefan Wadman frånvarande. Även kända som Fab 4.

Janne Nilsson
Ordförande IPMS Sverige

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Mann
0

Det var mycket trevligt att träffa er alla personligen före och
efter årsmötet. Jag hoppas att vi kan ses igen nästa år.

Lena och Christer

DIOWORK
2

Ser bra ut, verkliga modeller! Ni har byggt en fin styrelse, inte alls den där plastiga känslan med påklistrade leenden:) jag gillar detaljen med Jans passerkort i skärpet och Janne Nilssons skägg är ett mästerverk, det kan inte vara vanlig bomull ni använt där? vilken skala är det? Skämt å sido, ni gör ett fantastiskt jobb, jag får nog ta och gå med i någon av IPMS klubbarna, men skall jag gå med i Göteborgssektionen eller IPMS Sverige? /Erik

Janne Nilsson
0

Ja det gäller att vara noga med sina referenser. ;)

IPMS Sverige är själva paraplyorganisationen. Det mesta av verksamheten sker på Lokalavdelningarna, och skall så vara.

IPMS Sverige har en sammanhållande funktion för alla de som inte har tillgång till en Lokalförening eller av olika skäl vill stå utanför den. Och står som första kontakt för IPMS internationellt och andra föreningar såväl som personer eller företag som vill komma i kontakt med modellbyggare i Sverige.

Vidare så arrangerar vi SM i Modellbygge tillsammans med de större utställningarna C4-Open, 08-Open och Art in Miniature.

Och från och med i år tar vi även hand om medlemskorten.

Vi håller en matrikel för modellbyggare så att personer i samma område kan få kontakt med varandra, ha träffar, arrangemang och också starta en lokalförening. Vi stöttar också med hjälp PR Material och pengar för de som vill starta en egen lokalförening. Vi har bla hjälpt till med flera hemsidor för lokalföreningar.

Vi stöttar också ekonomiskt diverse sammankomster som bla  Modelldagarna i Linköping, Moholm och Plastkollot. Och även andra relaterade evenemang som är till gagn för hobby, medlemmar och modellbygge i allmänhet.

Så man kan vara med i IPMS Sverige och en eller flera Lokalföreningar.

Mvh

Janne

DIOWORK
3

Gott Janne! Tack för svar, då blir det IPMS Göteborg för min del. Håller tummarna att ni har humor och bifogar en boxart på ett riktigt lagbygge:)) /Erik

Janne Nilsson
2

Du är välkommen. Och du kommer säkert att spring på Jan och Erik där på mötena.

Ställer mig dock frågande till att Tamiya börjat tillverka byggsatser i Resin?
Ser också att dom har fått min mage fel, i själva verket är den mycket mindre. ;P

Janne Nilsson

DIOWORK
0

He he tack Janne! Ja, ditt huvud har hamnat på fel kropp, lätt hänt med alla lösa arm, ben, kroppar och huvuden i byggsatserna:))

Janne Nilsson
0

Kanske multipose?

Janne Nilsson

DIOWORK
0

IPMS GBGs hemsida ligger nere sedan en längre tid, har svårt att komma i kontakt med dom för att ansöka om medlemskap. Janne, har du möjlighet att skicka någon form av kontaktuppgifter till mig? /Erik

StefanW
0

IPMS-Göteborg:

Timo Pohjola, styrelsen@ipmsgoteborg.se, 070-3600370

Vänliga hälsningar

IPMS-Skaraborg…

Stefan - Modellbyggare

DIOWORK
0

#9 Jättetack Stefan! Då är det bara att ansöka:) /Erik

Dioramabyggare
0

#6: 😂👍

Timo P
0

Hej Erik!

Som du sett är IPMS Göteborgs hemsida och mail tyvärr nere men vårt forum fungerar:

http://ipmsgoteborg.clubdiscussion.net/t4634-manadsmote-11-mars-2016

Du är välkommen på vårt nästa månadsmöte 11 mars. Skicka gärna ett PM om det är något du funderar över.

Välkommen!
Timo

DIOWORK
0

Hallå Timo! Tyvärr kan jag inte imorgon 11/3. Men det vore roligt att dyka upp någon gång. Har skickat ett mail till adressen i #9. /Erik